|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Kommer snart att införskaffa Breyton Imagine fälgar med däck, och tror jag ska importera. Frågan jag har är om det går att importera från TireRack i USA? Står inget om det på sidan. Nån som vet? Om det inte går, finns det andra ställen där priserna är låga och förataget pålitligt? Ge mig lite tips. Annars, ha det fint! | |
|
Det är klart det går men med tull och 25% moms på allt ( varor+frakt+tull) brukar det bli dyrt.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har räknat lite på de Breyton Imagine jag är ute efter. 2st 9,0x19 ET38 (ET42 på Ralphs däck) & 2st 9,5x19 ET42 TireRack verkar bara ha ET38 o 44 att välja på 9":arna. Känns skumt, brukar väl va lägre ET bak eller? TireRack utan däck inkl. moms o tull: 13861:-+frakt Sverige(Ralphs däck) utan däck: 21740:-+frakt Ralphs har dock ett paketpris: 9,0x19 & 9,5x19 med Yokohama Advan Sport 235-35-19 fram och 265-30-19 bak. 26.600:-. Samma paket från TireRack: 24900:- Lönar sig inte att köpa med däck, som inte har samma låga pris som fälgar. Beställer jag fälgar från TireRack och Dunlop däck på Däckonline: 22761:- exkl.frakt USA. Nej, knappt lönsamt. Vad kan frakten gå på från USA? Nån som har beställt fälgar därifrån? |
|
| Frakt UTAN däck går på ca 500-600Usd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.