|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en 328i -96 och det satt en bmw orginal stereo och den verkade inte funka, knappat in koden och sökt radiostation men inget ljud? Har nu köpt en dvd infällbar kopplat ihop med kontaktstycken och den ger inte heller nåt ljud. Vad kan det vara för fel? Det sitter handsfree installerad men den bör inte ha med saken å göra eller? Tacksam för svar Mvh VivalaDee | |
|
Hej, om du har ett av de större orginaljudpaketen så sitter det en separat förstärkare i bilen (bak på förarsidan i 5-serien). Det kan vara att detta slutsteg är sönder eller inte får spänning. /Andy |
|
| Finns det fler säkringar än i boxen i motorrummet på 328i -96 | |
|
Hej, om det är som i 5serien (E39) så sitter det även säkringar i handskfacket och ovanför batteriet i skuffen. /Andy |
|
|
Nu har jag mätt på steget och det är kräm dit. Ringde BMW och dom sa runt 7000kr för ett nytt men det måste ju gå att få tag i ett fungerande beggat nånstans. Måste skruva bort det så man ser nuffrorna, skall vara 11 siffror och börja med 65. Och vad jag har sett så finns det 50st olika steg som börjar med 65????????? så det blir kanske inte lätt å finna ett beggat likadant. Nån som har ett liggandes till salu? |
|
| Yes nu funkar det. www.laga.se och vips så var ett likadant beggat steg beställt från en bildemontering i Dalarna, 700:- + frakt men det är inget vidare tryck i högtalarna. Hade väntat mig bättre ljud än så här men det är iallafall klart å fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.