AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.634

Precis Köpt 325 E90 - vilken bil

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hej

Måste få dela med mig. Igår fick jag min/vår lätt begagnade 325ITM tåring e90Har tidigare åkt BMW e39 och kan säga att den var helt ok på vägen men den här är otrolig. Jag kan knappt förstå hur bra den ligger på vägen. Jag skulle vilja beskriva den som krispig och tight!

Lite fakta om bilen: Komfortpaket, advantage, M-paket med "utökade" sportstolar i skinn och 18 hjul, blankt shadowline. DVD kit installerat i nackstöden med DVD växlare.Bilen är Lehmansblå.

Är en 06 som gått 3000 mil. En riktigt pärla med andra ord. vad har ni för första upplevelser med era e90? positiva och negativa.

Mvh
Johan
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har kört min 330i E90 nästan 3000 mil sedan jag köpte den i april förra året. Jag är supernöjd, framför allt med chassit, som på ett nästan osannolikt sätt kombinerar komfort med vägegenskaper. I morgon bär det av till Gelleråsen för lite bankörning. Bilen funkar bra både på bana och med hela familjen på väg till stugan i Härjedalen.
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Precis!

Mitt första intryck handlar om just vägegenskaper, tight och mycket direkt respons. Ett annat plus är att den är ganska trevlig att titta på. Jag är mycket nöjd med mitt köp.

Mvh
Johan
Njuren
Grattis till en cool bil!

"the things you own end up owning you"
wowwe
Min gode vän har en 325i med sportchassi och aktivstyrning. Den är definitivt roligare att köra än min faktiskt. Jag vill ha en 335i till vår men är kluven om jag gör rätt att byta "ner" mig.
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Fasen, ni får sluta med såna inlägg, håller på att gå i taket av denna väntan.. men om 3 veckor står min 330 på uppfarten, då hoppas jag bli lika nöjd.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
wowwe

Har du en 530i idag så lär du ju knappast byta ner dig om du köper en 335i !
vilka däck har ni på era 325:or?
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Runflat däcken ger vinglig gång.Kass.Men bra väghållning.Väldigt bra.
Styrningen är trög i stan.Annars allt bra.Skulle varit en 330 bara.
Jag 225-45-17 fram och 255-40-17 bak. 161:or.
Och grattis till din E90!
Visa användare
90
BWM_Aleks
BMW 325i E90 -06
Vill hålla med om att bli imponerad av den här 325 E90. Hade en Audi A4 med quattro och rubbet när jag chansade på köpa E90 istället...vilken bil säger jag bara! Motorn, chassiet, komforten...allt har ett utomordentligt, härligt samspel. Vilket ljud när den varvar till 7000 rpm, jösses... Har bara ägt den 1 månad men det kommer helt klart bli fler BMW bilar framöver.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Är också mer imponerad av E90 än av E60 faktiskt.
Fick tillfälle att "bränna" ur E90 i M3 kostym nyligen och den låg hyffsat
på vägen den med ;)

/L
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis till en fin bil.
E90 är optimal på alla sätt. Var lite tveksam till automat i början men nu är jag supernöjd, trodde att jag skulle sakna den manuella lådan.

//Stefan
Runflat däcken förstör som sagt bilens vägegenskaper. Har precis bestämt mig för att byta till vanliga däck. Stötig som få är min 05:a med dessa däck. Vintersulorna är ju icke runflat.
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Clubsport!

Får nog ta och hålla med dig, den är ganska stötigt och lite nervös vid spårig väg.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Yep,framvagnen söker hela tiden skulle jag vilja utbrista.
Men det är väl första generationens runflat på 2007 års modell oxå.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.