|
|
|
|---|---|
| vad är skillnad mellan mapning och chip trim | |
|
Först och främst är ingen bil den andra lik. Det kan skilja något i hästkrafter och motorkaraktär mellan två bilar av samma modell och år. Kan bero på massa saker såsom vilken soppa du kört, hur bilen är inkörd eller bara om Fritz var bakis eller nydumpad när han skulle montera ihop din bil. Vad jag förstår är mappning ungefär som chippning men det görs speciellt för din bil genom att köra den i bänk eller trimma medan man kör. När du chippar laddar du bara in samma program som alla andra får. Du tar alltså inte hänsyn till din specifika bil. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
chippning är gjord för alla bilar av samma modell dvs inget som tar hänsyn till om du har bytt grejer i motorn. mappning är mottsatsen till det dvs du bytter allt du vill byta ex. kammar extraktor och avgassysstem. då måste du mappa din bil för att få nån effekt annars kommer du till och med att förlora på det. BMW = Be My Wife.... |
|
| om jag mappar min m6 kommer de på bmw kunna se att jag har gort nått med styrboxen ????? | |
|
Bimmer m3: Ja //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
en fråga till var kan jag mappa min bil är det nån som vett nån bra företag ???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.