|
|
|
|---|---|
|
Har en jordkabel som är av som ska sitta mellan huv och chassi, eller den ser nästan avklippt ut. Vad är den till för? Min spolning är trasig, undrar om kabeln har med det att göra. Eller är det bara ifall en blixt skulle slå ner i huven så den ska jordas vidare? Undrar även om det finns fler säkringar till vindrutespolningen än den som sitter i motorrummet? Kollade under baksätet och där hade jag en 30A säkring som var trasig (nummer 45 eller 46 tror jag det var). Prövade att byta plats på den och en annan men spolningen funkade inte ändå :( Spolningen bak funkar dock, så det är nog inget fel på spaken. Motorerna går inte alls vad jag kan höra iaf, men torkarna börjar gå när man försöker spola. Jag har spolarvätska i dunken. Har testat att byta plats på alla kablar på de olika spolarmotorerna och det funkar inte heller. Innan spolningen la av så tyckte jag att den var lite trög på förarsidan, men inte på passagerar sidan. Det jag även gjorde var att jag höll på och byta ratt och micklade lite där med airbag sladdarna. Tack på förhand. Mvh | |
| P.s. Det är min 520 Touring E34 det handlar om. | |
|
Jordningen av huven är nödvändig för att denna skall skärma bort radiostörningar från motorns tändsystem mm. FP |
|
|
Ok. Jag fick rätsida på spolningen iaf. Jag tog spolarmotorn som går till bakrutan och testade fram, och den funkade perfekt. Sen testade jag att knacka lite på den "trasiga" motorn och då vaknade den till liv igen. Hur som helst satte jag den bak så inte den börjar glappa på bilprovningen sen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.