AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
943

Alla blinkers på vänster sida fortsätter lysa.

Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Hej alla där ute.

Jag var ute och körde idag med min e 34 518 och kom till en korsning och skulle blinka vänster. När jag gör det så hör jag hur den börjar blinka oregelbundet och tillslut ypphör tickandet. Så den har alltså hängt sig på vänster blinker och där står den och lyser hela tiden. det enda som hjälper är att lyfta batterikabeln. Jag har kollat relän så gott jag kan och även följt kablarna från "spaken" och neråt. Och vänster pil visas också hela tiden på displayen. Vad kan detta vara? Jag har testat allt jag kan komma på så snälla ge mig råd.

//Leo
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Värt och tillägga är att när jag försöker blinka åt höger så blinkar den en gång sen fortsätter det lysa på vänster sida. Samma grej händer om jag slå på varningsblinkersen.
Troligen är det fel inne i blinkersspakens brytare vid rattstammen osv.
Det finns en möjlighet att varningsblinkerns knapp också kan bråka, men slitaget i spaken är mångdubbelt högre.

FP
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
jag tycker ändå att det låter som ett slut blinkrelä ändå...
Jepp, men då drabbas båda sidor lika eftersom det är ett och samma relä.

FP
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jo det känns som reläet eller spaken... För nu har jag tagit ur säkringen men allt fungerar ju för när jag larmar bilen så blinkar alla lampor som ska blinka. Jag får väl börja med reläet och sen spaken då. Men spaken verkade jobbigare och byta? För den sitter fastlödd på alla kablar. Eller hur går man till väga om man ska byta spaken?
Det brukar sitta ett mångpoligt kontaktstycke på kabelstammen en bit ifrån själva spakens brytarpaket inne i rattstammen. Allt byts som en enhet tillsammans med kabelstammen.

FP
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jag har idag lokaliserat reläet och ska börja med att byta det så får vi se om problemet fortsätter... Mitt relä satt ju inte där jag hade fått förklarat för mig iaf att det skulle sitta. Det satt frmme i säkringsboxen hos dem andra reläerna och inte under rattstången.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.