AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.713

Nyhet: BMW Groups framtidsplaner!

Länk

Personligen ser jag VERKLIGEN framemot a Gran Turismon. Troligen kommer den bland annat att komma med en nyutvecklad dubbelturbo-V8 :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
51
Gad`
330eT G21 -22
525iT E61 -07
316i E30 -90
GT'n ska bli verkligen roligt att se sen ja.

Bra skrivet Kalle! :) *vinkar glatt*

Mvh
-- Daniel
Ljungby
jag ser verkligen fram emot gt:n samt nya rolls roycen som ska hmna mellan 7:an och phantom
Spännande ockå med den nya sedan-varianten. undrar vad de hittar på för något finurligt :)

Mvh,
Kalle
___
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Räcker det ärligt talat inte med grandturismo bilar från Bmw nu tycker istället en sportbil hade varit klockrent! Till o med M3 har ju vad jag förstått fått en släng grandturismo feeling vad jag har förstått.Nej en SPORTBIL hade varit skoj.

Mvh Danne
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Kul å få veta lite va som kommer att hända inom den närmsta tiden...
Men håller med föregående talare,en sportbil hade inte alls vart dumt.
De känns ju verkligen som de är de som saknas i modellprogrammet...kunskap och resurser måste de ju finnas goda underlag för inom företaget då man är med i dom flesta sorts racingsammanhang.

Vore häftigt med en lyxig sportbil som skulle göra bmw "ännu" lyxigare,och att de ska va ett helt nytt koncept där inget "M" förekommer.
Utan de ska va en modell som andas lyx och kraft från början (tolkas rätt)
Jag tycker att det vore hög tid att lansera en ny M1! Behöver inte vara mittmotor nödvändigtvis, men en liten, låg, lätt coupé med stor motor, för att konkurrera med Audi R8 och Mercedes kommande SLC!

Mvh,
Kalle
___
Intressant artikel förutom underligheten med de längsgående aerodynamikdet. ála 3,0 CSLsom skulle finnas på sportevon också. Inte såg jag till något på mitt ex./ Sportevo#175.
Att BMW tänker spara ännu mera pengar på material gör mig ganska så orolig...
Går BMW och sneglar på den fina materialkvaliteten hos Mecedes A och B-klass?
(Obs, Ironi)
Toomas,

Jag har fått för mig att Sport Evo hade någon form av aerodynamiska hjälpmedel på motorhuven... men jag kanske har fått det om bakfoten.

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
SE:n hade en list i skarven mellan huv och skärmen!

M3 E30Länk
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
En ny M1:a tycker jag låter som en utmärkt idé. Och då inte en M-bil baserad på en 1-serie utan en riktigt sportbil! (det får iofs gärna komma en M135 med ;P ) Man kanske borde ta hjälp av lamborghini igen så Bangle inte förstör utseendet ;). En BMW med lite inspiration (dock inte för mkt) hämtad från gallardon borde väl ge en bil som är ganska trogen originalet?
Abbe,

Så var det ja...då var jag inte helt ute och cyklade även om det kanske inte var helt rätt.

A Lind,

Det vore väl extremt osannolikt att Lamborghini, som ägs av VAG/Audi, skulle hjälpa BMW att utveckla en konkurrent till Gallardo samt R8? :-) Jag är emellertid övertygad om att BMW har all kompetens att själva bygga en liknande bil, eller åtminstone en med liknande prestanda och egenskaper.

Sedan känns det som hög tid att lägga snacket om Chris Bangle och hans sätt att "förstöra" designen... Det var 6-7 år sedan Bangle ritade någon BMW överhuvudtaget. Ansvarig för designen hos BMW är sedan flera år Adrian Van Hooydonk, men det är ändå inte han som "ritar" själva bilarna, utan ett team av designers inom olika områden - senaste tillskottet är en dansk som jag inte minns namnet på.

Personligen anser jag att såväl Bangle som Van Hooydonk är genier, och som kommer att betraktas som detta långt in i framtiden när man blickar tillbaks på BMW's historik.

Mvh,
Kalle
___
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jo jag vet att det är osannolikt, jag bara skrev vad jag hoppades på ;)
Mer vassa och raka linjer hade jag tyckt skulle passa en ny M1:a bra men det är å andra sidan kanske inte så bra att frångå resten av modellprogrammets formspråk.

Och jag skall härmed lägga allt gnäll om Bangle på hyllan!
Däremot kommer jag nog aldrig tycka att de senaste BMW generationerna är särskilt vackra men jag har märkt att det är många som gör det. Genier vet jag inte om jag håller med om då jag inte tycker att hela modellprogrammet har särskilt radikal eller annorlunda design med några modeller som undantag. Jag får nog helt enkelt börja bearbeta att det inte kommer någon ny E24 ^^!
A Lind,

Smaken är som baken, helt enkelt :-) Tycker dock att de nya studierna, exempelvis CS-konceptet tar ett steg mot en lite mer svepande och klassisk linjeföring, fast kombinerad med de nya skarpare dragen vi fått se på de nuvarande modellerna. Kombinationen är helt magisk - ännu bättre på riktigt än på bild!

Mvh,
Kalle
___
Inte nog med att sportevon hade tätningslist runt motorhuven den hade rundade kanter på de vertikala spjälorna i njuren ( varför?) samt ställbar splitter ( norska= kattekiller) och venturispoiler under den. En riktig godbit i instruktionsboken var att spoilern fram och vingen bak kunde ställas in i Monzastellung, Normalstellung och Nürburgringstellung, fast vad vitsen med de två första var vet jag inte eftersom Nürburgringstellung var den enda jag använde eftersom toppfart kunde uppnås även på denna/ Freude am Sportevofahren.
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej på forumet

När kommer BMW:s "riktiga" miljöbil?
Det går inte idag att bara skriva om effekt etc.
Håller inte längre.

ägare till BMW 330Xi dvs. miljöbov!

Håkan
Håkan,

Det finns två bilar från BMW Group som är klassade som miljöbilar i Sverige: 118d samt Mini Cooper D

Sedan finns det ju ett antal Hydrogen7 som går på vätgas, men de säljs ju inte, utan rullar i PR-syfte hos utvalda kändisar och politiker.

Hybrid kan vi nog räkna med inom 18 månader skulle jag tro.

Mvh,
Kalle
___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.