AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
757

Vad har ni för däcktryck?

Min 728ia-97 har känts lite diffus i styrningen, samt fått sitta ock passa styrningen en hel del på motorväg. Har nu höjt lufttrycket till 2,5 fram ock 2,8 bak. Bilen beter sig efter det mycket bättre. Bättre riktnings-stabilitet. Drar even mindre bensin. Den har blivit lite hårdare, men inte på ett negativt sätt.

jag har 275/40 19" däck bak och 245or fram, så jag kör med 3.0-3.2 i mina däck....
dock tror jag att styrningen har mycket att göra med bussningarna i framvagnen snarare än däcken... har samma problem själv, fast förmodligne lite värre, skall byta casterstagsbussningar och seom de hjälper!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Jag kör en 740iL -99 med original 235/60x16 Pirelli P6000 däck.

Jag kör på det av BMW lägsta rekommenderade trycket för ökad komfort, 1,8 bar fram och 2,1 bar bak.

Bilen blir märkbart tystare och komfortablare i detta fall, utan att det egentligen märks nåt speciellt av det på nåt negativt sätt. Lite mjukare men den blir inte spårigare eller svajigare på nåt sätt som upplevs som fel, eller om man ens märker det i normala svenska hastigheter.

Den bör ju givetis rulla en smula tyngre vilket bör ge lite ökad bränsleförbrukning, men inte heller det är nåt man direkt märker av då det fortfarande går att ligga på ca 0,75-0,90 på lugn landsvägsköring i 70-110.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.