|
|
|
|---|---|
|
Hej! lite orolig,, har en BMW 530 D 01 10.000 mil, den har alltid startat, men idag när jag skulle till jobbet tidigt på morgonen så startade den inte, inte ett klick från startmotorn eller nått annat helt dött, batteriet är bra? Bilen har ingen startspärr bara larm, vad kan vara fel? Inspektion lampan lyser "gul" har det nått med det att göra? tacksam för svar BMW its a ride not a car | |
| be någon att knacka på startmotorn samtidigt som du försöker starta, startar den då har du fel på startmotorn. | |
|
okej jag ska testa det BMW its a ride not a car |
|
| pjotor1: bilen startade efter att jag knackade på startmotorn, nu startar den varje gång utan problem? bör jag byta den ändå? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ALLA bmw i hela världen tillverkade from-95 har EWS/ startspärr. Kontrollera kablaget på starmotorn, speciellt den klena kablens anslutning som aktiverar solenoiden, den anslutningen brukar kunna glappa av tidens tand. (Kabeln kommer från tändningslåset) ///MVH Hasso Länk |
| hasso: ska kolla kablaget på startmotor. tack för hjälpen den startar nu som vanligt iallfall | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.