|
|
|
|---|---|
| som säkert många läst så kokade min bil när jag varvade ur den utan att tempgivaren rörde sig ur sitt mittenläge? hörde att de pyste under huven när jag stannade och de rök från kylaren...slog inte av motorn, öppnade locket väldigt sakta och lät allt pysa ut! när locket var borta försvann allt vatten i ett svep bara så där, slurprade som liksom till=) Kan de vara pumpen som gett upp? trycktestade kylarsystemet idag på en firma och de var tätt och inget hc värde i vattnet heller! inget vatten i oljan heller,så de är ju bra iaf! Kan tillägga att bilen går som den gick före den kokade, har monterat kompressor så de kändes aningen tråkigt de här=( | |
|
Tja...Dessa vattenpumpar som bl.a. sitter i din vagn original har tendensen att "haverera" oftare vid höga varvtal än "modesta" har jag förstått...så visst kan den "ha farit"... Öppna upp och kika är ju mitt råd. Sedan så är dessa "plastpumpar" kända för att vara "lite känsligare" än "gamla sortens" metallhjulspumpar... Mvh Janne. |
|
|
Har du haft luft i systemet så blir sypmtomen som så att bilen går varm utan att det syns på mätaren eftersom sensorn inte känner av vattnet... Sen varför du haft luft i systemet är ju en annan femma. lite märkligt om ditt system har testats tätt ?!?! |
|
| Jo tycker jag oxå, borde ju ha visats på testet isåfall! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.