AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
935

Precis provkört 335d cupé

Måste bara skriva av mig lite. Har precis varit och provkört 335d cupé. Vilken fantastisk helt underbar bil! Har varit diesel hatare sen barnsben och åker M3 e46 för tillfället så det var med viss skeptis jag satte mig bakom ratten. Men det tog bara 30sec innan jag började ändra uppfattning. e92 chassit är jäkligt fint, framför allt med sport chassit, styrningen lika så, styr in lika bra och med samma kännsla som min M3a (nåja nästan i allafall). Vridet i motorn är helt underbart, bara matade på och ville mer o mer på varje växel. Det ända negativa med hela bilen är att man fortfarande hör ett litet diesel knatter vid tommgång och lätt gaspådrag, annars låter motorn rikitigt fint. Perfekt allroundbil. Det är klart att den inte är lika vass o nervig som M3an men totalt sätt.... vilken bil.... Det kanske blir en diesel nästa gång....

mvh

Kalle
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
instämmer! körde 335d senast för några månader sedan och blev grymt imponerad. vridet och hela motorkaraktären är superb.
tror jag hade haft väldigt svårt att välja mellan bensinaren och dieseln.
diesel is the shit ;)
kör ju själv 330d med 290hk/610Nm och det är helt enormt vad den drar på, som du säger den bara matar på mer och mer...aaah, nu måste jag ut och ta en sväng :)

kör 330dA -06
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.