|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Har ett problem med min 520 92:a som är riktigt störande. När man tex. gasar på 2:an så kommer draget liksom i vågor...att den tvekar ibland. Ungefär som att den inte riktigt vet hur den ska göra. Men sen ibland så går den hur bra som helst. Tycker att jag har ganska låg tomgång också! 600 varv ligger den på ungefär, men den är jämn och fin. Hur ska den ligga? Jag har bytt till nya stift, ny bälg mellan luftfilter och insug, ny tomgångsslang, gjort ren lmm. Har köpt en ny vevaxelgivare som jag försökte byta häromdagen, men den satt så in i satan så jag gav upp. Har sprutat startgas överallt runtomkring insuget och det enda den reagerar på är när man sprutar i luftfiltret. Så den verkar inte dra nån tjuvluft nånstans. Ska kanske tillägga att det sitter öppet luftfilter på också. Det satt en givare som har 2 st luftslangar till den i själva luftburken som jag satt fast på sidan. Men den mäter väl bara lufttempen i burken?? Kom gärna med förslag om vad det kan vara för fel! Mvh // Daniel | |
| Jag har sökt i alla forum också utan nått riktigt svar på vad det kan vara. Nån som har har hittat nån tråd när dom har sökt kanske? | |
|
Hade samma symtom på min (540 E39) o då va re LMM som var trasig. Du har ingen kompis som har en likadan bil så ni kan prova med hans LMM annars så kan du prova o koppla bort kabeln till LMM blir de ingen skillnad så är det förmodligen fel på din LMM men de bästa är ju som sagt att prova med en annan. Peace=) |
|
| Har en polare som har en 525:a. Funkar den tro? | |
| Ingen som har nått annat förslag?? | |
| Ta bort kontakten till LMM går den bra då så är LMM trasig | |
|
Jag tog bort kontakten till LMM när bilen var igång. Då gick bara motorn ner lite i varv sen gick den normalt igen. Sen en gång så provade jag att ta bort kontakten när motorn var av och sen starta,,,,då gick den som skit på tomgång. Men jag provade aldrig att köra den när den var ur. Kan en LMM va "dålig" eller blir den helt trasig?? Mvh // Daniel |
|
|
Bra fråga highless! Det undrar jag med. Mvh: Tobias |
|
|
Tycker det är mycket knepigt att bilen går bra ibland och ibland dåligt. Det är inga sånna tendenser när bilen är kall,,,då den "chokar",,,skickar på fetare blandning. Måste väl prova att köra med nån annan LMM iaf. // Daniel |
|
| Kan det vara igensatt vevhusventilation...? | |
|
Garpen! Ja kanske de!?! Hur kollar man de då? Är det nån utav slangarna som går in i insugsbälgen? Det är iaf nån av slangarna det är lite olja i. Hur gör man rent vevhusventilationen? Värt å prova iaf. Tackar på förhand! Mvh // Daniel |
|
| Jag är väldigt osäker, men det var en av delarna de bytte när jag hade problem med min bil, de bytte även LMM. Jag tror att man byter den, inte gör ren den... Men som sagt jag är mycket osäker. | |
|
prova med kompisens LMM, det står nog ett Bosch nr någonstans kolla så de är samma nr på båda, är de det så är de bara o prova. Lycka till skriv sen va felet va när du hittat de. Peace=) |
|
|
kolla om detta fenomen sammanfaller med att sjävla mätaren som bmw har på bensinförbrukningen under hastighetsmätaren ochså vandrar. isf är det förmodligen vaccum läkage, det var det på min 535a, en slang under insuget som hade spruckit, lagade den och fick bort den ryckiga accelerationen i samma veva. /mvh jocke |
|
|
jokko!! Jajjämän! bränsleförbrukningsmätaren vandrar lite grann! Men bara när motorn har gått över det blåa fältet på tempmätaren...alltså förmodligen när den inte chokar. Slangen till tomgångsmotorn var sprucken så den har jag bytt. Sprutade startgas överallt efter det men det verkar vara tätt! Fasen om de kunde va så lätt att en slang va sprucken. Kanske ska spruta lite mer. Men som sagt...det är ju riktigt konstigt att den går bra när den är kall och fetar på blandningen!?!?! Vilken slang var det på din som var sprucken?? vore ju najjs om du visste de så man kunde kika om den är dålig på min också =) Mvh // Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.