|
|
|
|---|---|
|
Ofta när man söker så får jag detta svar: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Your search generated too many results. Please perform a more specific search. /forum/sok.asp, line 112 Varför? Förstår varför det kommer nya trådar om saker som står i äldre trådar med jämna mellanrum när söken inte fungerar tillfredställande. Förstår att det har att göra med att man får för många träffar men lägger man till ett ord i söken så får man antingen samma svar eller inget alls. Upplever att söksidan fungerade betydligt bättre förut. Tacksam för svar från någon på AP. ///BMW - Was sonst! | |
|
Jag är medveten om att söksidan behöver förbättras rejält. Det är på gång. Vad vill du söka fram, och vad söker du på? Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Det är generellt. Då folk stavar lite hur de vill får man ju variera sökningarna en del och då använder jag ofta wildcard. Det funkade betydligt bättre förr att göra så men nu är det nästan hopplöst att använda det för att få in träffar på delar av ord. Det gäller att tänka i alla möjliga konstiga stavningar för att hitta det man vill. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ett knep jag brukar använda när den interna sökmotorn inte är bra är att skriva så här på Google: "site:websidans.address ordet du söker" (utan ") Exempel: site:www.autopower.se bmw 333i site:www.expressen.se bmw m3 Nackdel, google uppdaterar inte så ofta, så du kanske inte hittar så nya saker. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.