|
|
|
|---|---|
| Vad ska man använda för att göra rent smutsigt skinn som sitter fast ordentligt. Jag köpte leathermaster rengöringsset för skinn men det blev inte så mycket bättre. Jag använde de svampar som följde med i förpackningen. Kan man använda nån typ av borste eller vad är bäst att göra rent med ? | |
| Tvållösning och en trasa. Sen kan man gå på med läderfärg, om det behövs och sist läderkräm. Så gjorde jag med min skinnratt och det blev bra. | |
| Jag var och köpte en vanlig nagelborste och testade att köra lite med på sätena och smutsen verkar gå bort väldigt bra. Men funkar verkligen tvållösning ungefär lika bra som läderrengöringsmededel som säljs i affärer ? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Prova att gnida in skinnet med ofärgad läderbalsam(skokräm, neutralfärgad) först med svamp,arbeta mycket med det. (Den feta balsamen löser upp en hel del smuts och fett fläckar.) Torka av överblivet balsam med frotte handduk eller trasa,låt skinnet sedan "dra" sig någon dygn,så skinnet får "suga" åt sig lite. Därefter använder du dig av rengöring för skinn/läder, och sist använder du dig av conditioner. Är det mycket veck i skinnet som missfärgat,så kan du göra som Jörgen L säger,använda dig av läderfärg i rätt kulör. MVH Patrik |
|
Länk Där kan du finna inspiration. |
|
| Jag gjorde rent dem i helgen, det blev riktigt bra. Det finns några bilder på min blogg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.