AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
889

Hur mycket värderas min 523i-97 till?

Hejsan,

Jag har en fråga, som kanske är lite omöjlig att svara på då Ni inte kan se bilen i verkligheten och bedöma.
Det är nämligen så att jag går och funderar på att byta till en M maskin och för att göra detta måste den nuvarande bilen jag har säljas.

Bilen är nämligen en 523i e39:a av årsmodell 97, passerat precis 11000 mil.
Den är i väldigt bra skick och allt fungerar som det skall. Gick igenom besiktningen U.A för en månad sen ungefär, skattad då också.

Lite kort information om bilen:
Avtagbart drag, Businessstereo med kasett, 2zonsklima, multiratt, nya sommar och vinterdäck, servicebok (och diverse dokumentation finns).

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig, vore väldigt tacksam!

Om milen stämmer, och bilen inte är importerad är det väldigt låga mil, nåt som borde borga för en lite högre köpesumma.

sen är bilen en 97a, inte första årsmodellen iaf.

523or verkar det tyvär drälla om och dom flesta skulle nog ställa sig väldigt skeptiska till att din bil bara gått ca 1000mil per året sen ny, om den inte är svensksåld med full dok...

jag skulle värdera din bil utan att se den som kanske en 70 - 72k utgångspris, och du borde få ut mellan 65 och 68k för den, en normal 523a med den utrustningen du listar (inget skinn, navi eller liknande) skulle nog inte kosta mer än ca 50 - 55k, men om man tar dom låga milen i beaktning så är din ganska unik, förutsatt som jag skrev tidigare, att dom kan styrkas ganska rejält då..

det är min bedömmning iaf, är juh ingen expert men kollar mkt på blocket och jämnför modeller osv...

/mvh jocke
Visa användare
174
azumio
528iA -97
kolla in denna:
Länk
Först och främst, tack för svaren!

Bilen är importerad av en kompis som kan lite mer om det mekaniska, och jag är fullt medveten om att man blir lite skeptiskt till miltalen. Det var jag också nämligen i början men detta har kollats upp och miltalen stämmer, för jag är noggrann som de flesta är.

Angående bilpriser så har jag kollat via www.kvd.se hemsida (de har nämligen en länk "Bilpriser" där man kan kolla värdet) Men jag tycker dom sidorna ger dålig bild av hur mycket en bil värderas, och därför kom jag till er. För där värderas bilen nämligen mellan 75-82 tusen.

Har lagt in lite bilder också under min profil.

det är lite sisådär med värderingar, jag pratar om vad du kan få ut för din bil, sen vad den är värd det är juh lite olika för betraktaren.

men jag skulle tippa nånstans mellan 65 och 70k är rimligt att sätta gränsen för vad du ska få ut för den.

men som sagt konstigare saker har juh hänt än att nån ska betala 80k för en e39 som faktiskt bara gått 11k mil.

/mvh jocke
Låter bra, jag provar någonstans runt 65-70 så får vi se, är så sugen på en M maskin nu =) så jag hoppas att det går fort!

Tack jokko igen för dina svar!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Att bilen är en improt med låga mil kommer få de flesta potentiella köpare att fundera till. Jag hoppas du har gott om kvitton och dokumentation som stödjer miltalet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.