AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.252

Jämförelse Ditec och BVS

La
5
Lary
X3 3,0 2015
Är det någon som vet vilken av dessa som är bäst?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäst är alltid subjektivt, beroende på vem som berättar. JAg kan tala väl för DITEC, såsom nöjd kund i över 10 år och med flera bilar med mer än 15.000mil på mätaren efter 5 år och de håller åtmindstone 65% nyglans då.
Förutsatt att man sköter bilen relativt vettigt och är lite försiktig med automattvätt, som gärna repar mer än högtryck i alla dess former.
Använd gärna "sök inlägg"-funktione ovanför så ser du lite mer vad många andra tycker. Länk är den som gjort de bilar jag färdats i.
Lycka till vad du än väljer samt stänkskydd är bra, det minskar sidorna att smutsas ned p g a att !
Mvh
Asken

A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. Love is the #1!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Rekomenderar också Ditec. Har kört detta på mina fyra senaste bilar och varit mycket nöjd. En av bilarna var Ditecbehandlad sedan ny, efterbehandlad var 18:e månad och aldrig maskintvättad. När jag sålde den hade den rullat 7500 mil och var 3,5 år gammal och lacken var som ny. Övriga bilar har fått sin behandling som begagnade men resultatet har ändå varit mycket bra samt att det är mycket enklare att hålla dom rena.

Säger inte att Ditec är bätte än BVS eller MrCap då jag inte har någon erfarenhet av dessa utan vill bara förmedla att jag och även flera i min bekantskapskrets är mycket nöjda med Ditec. Själv har jag anlitat Ditec i Malmö och Eslöv.

___
//Ulf
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Ditec skulle jag rekommendera. Särskilt samma som Asken länkar till. Hämtade min bil där i fredags och oj oj oj vad blank å fin den var.

Men det är mycket beroende på VEM som gör det, spelar mest roll. Det är ett hantverk att polera bilar och det kan man inte lära sig på en kafferast. Vilket medel man sedan lägger på verkar spela mindre betydelse.

Mina 3 senaste bilar har alla varit DITEC-behandlade på samma ställe och dom har varit snygga och lättvättade, kanske den största fördelen på vintern. Var försiktig med maskintvättarna och välj helst högtrycken bara. Det räcker för att bilen ska bli vinterfräsch.

Flera av mina kompisar har även DITEC och är mycket nöjda.

Niklas

Fransosen
Glansen beror på underjobbet, hållbarheten mera på "metoden" och Ditec rules i detta fall, Mr Cap är bortkastade pengar knappt bättre än en bra vaxning

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.