|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle precis ut o åka,första man ser när man kommer fram till bilen punktering. Jag har frofildäck kan man spruta in skum?? | |
|
Personligen tycker jag skummet är en nödlösning. Lämna det till en däckfirma som om det inte är några stora fel, kan plugga hålet. Skummet fungerar oftast, men det blir ett jäkla kladd inne i däcket och är inget vidare att ta rätt på den dagen däcket skall av. AE |
|
| Det låter som vettig ide,vad kan det kosta om dom skulle plugga? | |
|
Jag vet faktiskt inte, men det finns grejor för att plugga utifrån och då slipper man ta av däcket och balansera om o.s.v så då är det väl en hundring eller så. Har du kollat noga om det sitter en spik eller skruv eller något i däcket? I så fall fungerar pluggningen. AE |
|
| om det sitter något i däcket låt däckkillen plocka bort föremålet. | |
| Tack grabbar!! | |
|
De två gånger jag haft punka på mina lågprofildäck har dom alltid krängt av däcket och pluggat innifrån. Det brukar kosta en 2-300 spänn hos en däckfirma. Har inte hört eller sett något som pluggas utifrån, kan det verkligen funka lika bra som innifrån? Där är det ju en stor gummirondell ca 4-5 cm som man vulkar fast. Men åk till en firma, det blir nog bäst lösning för ett lågprofildäck trots allt. Niklas Fransosen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som Fransosen säger så känns det bättre om man tar av däcket och lagar enligt beskrivningen. Men det finns även metoder för lagning för "utvärtes" bruk, jag hade sånt i min verkstad när jag jobbade på ett hyrbilsbolag för många år sedan, men det var ju standarddäck iofs och där funkade det bra. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har varigt med om att en kille lagade däcket "utifrån" han tog en borrmaskin och borrade upp hålet fint och snyggt sedan stoppade han in en kladdig uformad "lakritsrem" såg riktigt märkligt ut men när det hade härdat och han skurigt bort det överflödiga så kunde man knappt se att det varigt ett hål. Vi hade aldrig några problem med däcket efter det. |
|
|
För två veckor sedan fick jag punktering med frugans Volvo 850 med Kumho vardagsdäck. Däckverkstan pluggade utifrån. 100:- För en vecka sedan fick jag punktering med min M5a med Dunlop 17" fräscha däck. Samma däckverkstad tog av däcket och lagade med en lapp inifrån. 200:- De gör nog skillnad på bil och bil. (Två punka i livet, båda inom en vecka!) ha ha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.