|
|
|
|---|---|
|
Hello! Jag har precis renoverat motorn i min 320i -90 nya lager osv. Men nu när jag fått ihop den och börjat åka så går den ojämnt på tomgång och går ryckigt vid fullt gaspådrag vid låga varvtal. Har bytt följande: Tändstift, Tändkablar, fördelarlock och rotor för att försöka lösa problemet men fortfarande likadant. Kan tomgången bero på tomgångsmotorn? Plockade bort den och märkte att "spjället" är löst, det ska väl inte röra sig hur den vill? Hade för mig att det ska vara stumt om man pillar på det med en mejsel. Och att bilen går ryckigt, kan det ha och göra med att den får för lite bränsle? Har ännu inte bytt bränslefilter.. Tacksam för svar! :) Mvh Tommy Å | |
|
Har nu bytt tomgångsmotor men tomgången är fortfarande ojämn. Kan det vara lambda sonden som spökar eftersom bilen vill dö/rycka när jag gasar fullt på låga varv? /Tommy |
|
| Jag hade precis samma problem med min 325 E36 -92 och bytte lamdan, då försvann den ojämna tomgången men det där med den tvekande/ryckande gången när man gasar på låga varv finns tyvärr kvar :(...M en då inte så jätte exremt mycket på min men fortfarnade mycket irriterande...Hittar du en lösning säg gärna till...! | |
| Okej, pyser iväg till biltema och fyndar en Lambda sond för nån hundring och provar det. Angående att bilen vill dö ibland så surrade jag med "trucker" idag och han sa att på M20 motorn som jag har så är det vanligt att den vill dö vid fullt gaspådrag på låga varv, dock inte alltid men ibland. Antar att den ska vara så då.. men nu hoppas jag att tomgången repar sig! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.