|
|
|
|---|---|
kallesteen |
Jag ringde och kollade försäkringspremier på en 525:a -89 och till min fasa skulle Dial ha 23 000 kr/år helförsäkring och Folkasam 22 000 kr/år helförsäkring. Om man skriver den på mor eller far så kan de ju neka ersättning om de får reda på att det är jag som brukar bilen. Det är ju omöjligt att betala bilen en gång till varje år i försäkringspremie. Nån som har några tips??? Jag är 18 år ;-)! |
ossism |
skriv på morsan. |
BMW E39 |
Fan va dyrt! Gör en kalkyl på if.se också, kanske billigare? Men skriv på morsan eller någon äldre precis som ossism skriver. Mvh Matteus |
netsix |
Kolla med susab oxå. /netsix Länk |
|
Ring runt till alla bolag och begär offert, det lär vara värt besväret. Tror Folsam med säkerhet lär hamna långt ned på listan. När jag ringde runt förra året gav Folsam mig ett "erbjudande" på 37kkr HALV-år för att helförsäkra min M5 3,8 !!!!! Trygghansa runt 23kkr helf. helår, if 18kkr helf. helår. Länsförsäkringar 14kkr helförsäkring helår. Jag är själv 32 och bor i Stockholms innerstad. Kolla vidare under "sök inlägg" |
|
| Trafikförsäkra och fondera 8-10000:- i stället till en egen "skadefond". Dessa pengar kan du göra mycket för om det händer nått. Om inte så är det ett bra sätt att spara till en nyare bil. De kommer ändå bara att ge dig ett skammbud om olyckan är framme. | |
| Skriv den på din morsa o se till att det inte finns några krav på att man inte får låna ut bilen eller vara över 24 för att bruka bilen då kan dem absolut inte neka ersättning om något hände.. | |
|
Länsförsäkringar har vi på alla bilarna och de brukar ligga lågt på pris på BMW, verkar som om fler här på forumet har bra erfarenheter av dom förutom jag då.... [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Länsförsäkringar har jag bara erfarenheten av att de vägrade att teckna en förs. på min 740. Med motivationen att " du måste ha haft försäkring på bil här minst ett år ". Snacka om moment 22. |
|
|
23000?!? Där ser man vad ålder/bonus ger (antar att jag är äldre än du...?) Jag har också kollat upp just en 525 -89:a. If skulle ha 8486 kr/år för helförsäkring (man, 41 år, full bonus, Sthm innerstad, parkering på gatan, ingen mängdrabatt). Fler exempel: 320 -94: 6465 kr 320C -94: 6768 kr 325C -93: 11196 kr 518 -95: 7070 kr 525 -94: 11244 kr 525 -95: 11991 kr 530 -93: 10273 kr 540 -94: 11519 kr Lite märkligt mönster i detta, tycker jag... Verkar som om just 525:an är oproportioneligt dyr om man jämför med t.ex 530/540... Även 325 Coupé är betänkligt dyrare än en motsvarande 320. Tycker det stinker mer och mer om den här branchsektorn... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Lyssna med Zûrich, Jag betalar 2870:-/helår, 2000 mil, helföräkring med själriskbefrielse vid viltkrock, Är 35 år. Bor i villa i västra/centrala Göteborg med eget garage. Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.