AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
773

Genomskinliga "pluttar" i instrumenteringen, vad är det för något.

Någon som vet vad det är för genomskinliga små runda grejor som sitter på 2 ställen på instrumentpanelen på en E46? Sitter en på CD spelaren och en där man vrider på ljuset. Ett runt hål, 1 - 2 mm i diameter med en genomskinlig plastbit i. Varje gång jag kör bilen börjar jag fundera på vad 17 det är för något.

Så någon som kan stilla min nyfikenhet. Det enda jag kan komma på är att det skulle ha något med larm eller klimat kontrollen att göra.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Den som sitter vid ljusratten är sensorn för regleringen av ljusstyrkan i mätarhuset och diverse andra displayer. Du har säkert märkt att styrkan ändras om du t ex kör in i ett garage eller i en tunnel.

Den andra vid CD-spelaren tror jag är en solljussensor, så att ACC:n kan anpassa styrkan på om solen ligger på eller inte. Men jag är mindre säker på den.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Blinkar inte den vid stereon när man låst/larmat bilen?
Aha! Ljussensorer. Måste testa att sätta fingret på dem och se vad som händer. =)

Heltsonika, har inte tänkt på om den vid stereon blinkar, tror inte det. Har en stor röd lampa till larmet i backspegeln.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.