|
|
|
|---|---|
lob |
Hej Skulle behöva en bruksanvisning till röststyrningen i min 530 -02. Garna som PDF eller nån bra länk. |
|
Vet inte om det är detta du söker eller om de funkar i din bil, själv så körde jag alla kommandona på tyska i min förra E39. =) Saxat från BMW tips.com If you just say "HELP," the system mentions that there are 3 help commands: HELP NAVIGATON HELP PHONE HELP NOTEPAD Unfortunately I can't seem to find reference to anything that works the stereo or DSP. Below is a list of all the commands mentioned by the HELP commands: Help NAVIGATION: Route map Navigation Scale 400 feet Scale 800 feet Scale one quarter of a mile Scale half a mile Scale one mile Scale two point five mile Scale five mile Scale ten mile Scale twenty-five miles Scale fifty miles Hotels as current location Parking lot as current location Restaurant as current location Gas station as current location Hotels at destination Parking lot at destination Restaurant at destination Gas station at destination Save current position New route Instruction Instruction off Help PHONE: Dial number Dial name Add name Delete name Play phonebook Clear phonebook Redial Help NOTEPAD: Record note Play notepad Clear notepad Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| X5world.com där finns bruksanvisning under navigation. | |
lob |
Tack för hjälpen! Funkar engelsk röststyrning även på en importerad bil (från tyskland). Det enklaste sättet är väl att gå ut och testa förståss. Tänkte bara lite högt där. Jag återkommer med resultat |
lob |
Nu har jag testat. Det är tydligen så att min "tant" pratar (och fårstår bara) tyska. Har letat i trådarna och kommit fram till att Det mest sanolika är att man måste byta ut hela röststyrningsmodulen för att få engelska. Dock har vissa hävdat att det är en programeringsfråga. Finns det nån som kan ge ett definitivt svar på hur det ligger till med det. Om man skulle byta hela modulen, var får man tag i en begagnad. Är det "plug and play" efter bytet eller tillkommer en massa programering/uppdatering o s v |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.