AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.737

Super Sprint Race Ljudnivå?

pg_ice
Hej

är på gång att köpa en Super Sprint Race Dämpare
dom låter mer än Street versionen jag kör med nu men frågan är hur mycket mer ?

är det nån som har erfarenhet av dom?
ljuddämparen kommer att sitta på en M3-93a
Filip_J
Vad jag vet finns det inte många som provat på just race versionen.

Svetsa på raka rör bak till istället för DTMen så köper jag tillbaka mitt avgas, eller så köper jag nytt från tyskland, kostar 5900:- inkl frakt.

Vad f*n gör du uppe 03.25 förresten =)

Fille
pg_ice
jag måste ha dämparen jag har nu till besiktningen
Forza får hem en sändning från Italien om 2 veckor så då får man väl se hur det lät :)

jobbar graveyard shift den här veckan därför :D
Filip_J
Är du aldrig inne på msn????
Filip_J
ja det blir nog kalas.

Får väl skicka ett mail till dem och se om dem får hem kattersättare, tjänar 2000:- på att dra hem avgaset direkt från tyskland, däremot kostar kattersättaren i tyskland nästan lika mycket.

Du vet att det finns race kattersättare från SS med va, fast då får du punga upp 13 000:- =)
EB
30
EB
M3 E30 -88
525i m-sport touring -01
Jag kör med ett race system från supersprint på min M3 E30 och det låter MYCKET. Vet ej om det går att jämröra med en racedämpare

Emil
M3 E30 -88
BMW CS#6565
Fili_J ! vart kan man köpa supersprint dämparna i tyskland för 5900:- inlusive frakt ?
Filip_J
www.ebay.de
Filip_J
förlåt, 5600:- inkl frakt =)
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Jag har kört Loaded med racesystemet och det går över 95db utan racekattar och om man har lite effekt i motorn :)
Länk

wewewe punkt loaded punkt se
Pe
12
Peera
535i-89
är det någon som vet om det finns 2 versioner av supersprint typ sport och race? för jag har bara hittat supersprint sport! också läste ja ett inlägg( såg en film på youtube) där det stod Supersprint sport also known as race version typ! nån som vet?
MVH///
Filip_J
ja det finns som sagt två versioner eftersom trådskaparen frågar efter ljudnivån på "race"

gå in på www.supersprint.com så finns det vanliga sport-system och en egen länk till race.

jag hade SS sport innan men har nu inhandlat ett ss race.

mvh Filip
Pe
12
Peera
535i-89
aha då va de precis som ja trodde då! ja får väl se då har beställt ett supersprint sport nu! så hoppas dä blir bra=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.