|
|
|
|---|---|
|
Hejsan,när vi bytte tändstift på m3:an,så var 6:e stiftet fullt av olja,bilen går dessutom dåligt på tomgång,gungar som en amerikanare.Ventilskåpspackn ska va bytt i maj enligt förra ägaren,har den släppt igen? eller.?.Har inte kollat stiftet nu,men den går lika dåligt på tomgång som innan,är tacksam för tips. Tony. m3 coupe-94. | |
|
Att olja tränger in till stiftbrunnarna är resultatet av en läckande ventilkåpspackning. Är packningen nyligen bytt, kan det räcka med att spänna pinnbultarna lite, hjälper inte det, blir du tvungen att byta packning igen. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Tack för svaret,någon som vet hur mycket det kostar att lämna jobbet till vekstad. Tony. |
|
|
Jag bytte ventilkåpspackning på vänster sida här i gbg och det kostade mig nästan 4000 kr, sedan om du är med i bmwcs så får du kanske 10% vet inte hur det är i linköping. Visserligen har jag en m5:a men det kanske inte skiljer sig så mycket i pris mot en m3:a.... Min Bil: Länk |
|
|
Såg att du skrev att förra ägaren bytte i maj.. dvs i år. Om personen gjorde det på en verkstad borde man inte ha garanti kvar? Har för mig att reservdelar har upp till 2 års garanti om jag inte minns fel? Min Bil: Länk |
|
|
Byt packning!Låter som att någon tabbat sig (typ vänt den fel eller kommit iklämm)se bara till att skruva tillbaks allt rätt (ttändspolar,jordfläta).Var spolen oljig i nederkant? Finns ett bra mektips av Haso som hjälper. Mvh,Dic. Ps.Du borde ha taskiga avgasvärden men det kanske räcker med att öppna och lägga allt tillrätta.DS |
|
|
Glömde!Tror jag betalade en 400 hundring för min på Bmw. Mvh,Dic. |
|
|
Att byta ventilkåpspackning på en V8 är komplicerat och tidskrävande. På en rak 6:a är det busenkelt. Det är inte alls dyrt att lämna iväg det till verkstad, räkna med 1 timmes debitering + material. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej.Ringde bmw här i linköping dom skulle ha 1995 : arbete o matrial,har beställt tid.förra ägaren bytte packningen själv.måste ha klantat sig,bilen är nybes så avgasvärden är okey,ja det var olja på spolen.hoppas bilen går bättre sen (tomgången),kan ju bara gå på 5 cylindrar,med ett så oljigt stift. mvh Tony. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.