AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.612

Ljusringar i lyktan fram på E90

ma
20
masa
325 xi E92 09
Tjabba,

har sett att nyare 5 serie och nya 3 serie cab och cupe har starkare ljus i ljusringarna fram i lyktorna än vad jag har på min E90, kan man få starkare ljus med att byta någon lampa eller så?? någon som vet?

mvh
Martin
Länk

kör 330dA -06
ma
20
masa
325 xi E92 09
Tackar så mycket för svaret,
angel lights.. är det så de heter :D

Men lät som rätt mycket meck att byta på förarsidan, tror någon att BMW kan bytat dessa när man har den inne på service?

..Martin
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Om du inte har xenon på din bil så har du automatiskt inte "angeleyes/coronaringar", om du vill ha detta på din bil så kommer det att kosta en rätt stor slant.. Speciellt om du vill ha original delar.. Det som behövs är bland annat:

Hö + Vä, xenon strålkastare
2st xenon glödlampor
2st xenon styrdon
2st xenon tändelement
Ev. nya kablage till strålkastarna

Sen är jag inte säker på om den automatiska strålkastarinställningen är den samma som på bilar utan xenon, men det bör den vara..

Bör även finnas en eftermonteringssats för detta.

Om du nu har xenon och angeleyes, och din bil är äldre än tillverkningsdatum
2007/03 så lyser dina angeleyes inte lika starkt. From 2007/03 så lyser de starkare på alla BMWs som har angeleyes. Tror tom att de klassas som lagliga halvljus.
Skulle tippa på att det blir minst lika dyrt att byta till dessa strålkastare, eftersom att de inte bör vara likadana insatser som på äldre bilar än 2007/03.

MVH Per
ma
20
masa
325 xi E92 09
Tackar för svaret,,

Jag har xeon på min bil, men det är en 06, men det lät ju som på inlegget från nagge att det bara är att byta lampan till en starkare variant för att få starkare ljus på dem.. Men ska ta o kika med BMW om detta när jag är där för service.. :D

Mvh
Martin
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
De inre coronaringarna ser knappast ut att lysa starkare på bilen i länken eller?
Visa användare
90
BWM_Aleks
BMW 325i E90 -06
Det som finns är ju bara en vanlig parkeringslampa som man byter ut för att byta ut det tråkiga ljuset. LED är en lösning men den kommer förmodligen varna på färddatorn, men den kan man alltid lura med en resistor parallellkopplad till lampan. Då får man dessutom starkare sken och helt lagligt!

// Aleks
ma
20
masa
325 xi E92 09
Tackar för svaret Aleks,

tänkte att det inte bör vara så bökigt att få starkare ljus i ringarna..
Är det du nämnde något du testat eller fixat på din BMW?

Martin
mo
72
montegoblå
E90 320D -07
Jag har PIAA:s enheter till salu.
Har haft dom i min E90 i ett halvår, funkar kanon och är skitsnyggt.
mo
72
montegoblå
E90 320D -07
Jag har PIAA:s enheter till salu.
Har haft dom i min E90 i ett halvår, funkar kanon och är skitsnyggt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.