|
|
|
|---|---|
|
Kollade på denna igår Länk Åkte 25 mil för att titta på den. Enligt säljaren som svarar i telefon så är det en fin bil i bra skick, bara att byta stötfångaren. Liten lackskada på höger framskärm sa han. Tror inte ett enda ord av det han sa på telefon var sant! Men bilen är världens lik kan jag lova!! tillverkad 1994-09, import -98. s-bok till 8000mil Det bästa var att det inte fanns så mkt rost Annars skabbig som skam, motorn tickar kraftigt, "sjunger" från motorns framkant, såg ingen kylarvätska i exp-kärlet, saknar tanklock, panelen under ratten i kupen inkl handbromshandtag borta, mosad höger framskärm osv listan kan göras ur lång som helst | |
| Säger bara det,vilka klåpare det finns... | |
|
Jag tror inte man skall ha så höga förväntningar på en bil med det priset och dom bilderna när man ger sig av att titta på den. Vad någon säger i telefon om skicket på en bil har jag slutat att lyssna på. Det enda jag vill veta är när och var jag kan titta på bilen. AE |
|
| Det är ju bara så jäkla tråkigt när inte folk kan vara ärliga på telefon när man har långt att åka. Jag va själv o kolla på 14 e38or innan jag köpte min och kan bara konstatera att de flesta är i dåligt skick. Ser inte bakluckan lite skum ut också glipar lite för mycket i vänsterkant? | |
|
Tycker annonsen verkar ganska ärlig! Man får vad man betalar för! Han skriver ju att han inte orkar få rätt på bilen och priset är lågt! Dock kanske inte tillräckligt lågt. Mvh. Richard |
|
|
Klart man inte kan vänta sig att det är en bil i särskilt bra skick, men kommer du dit och hoppas den är i hyffsat skick förutom fronten så blir man ju jävligt besviken! Hade han varit ärlig från början så hade jag antagligen kunnat tänka mig att köpa den. Bilen visades av en annan kille som inte ens visste vad annosören hette. Ägaren i sin tur var en kvinna som bodde 6mil ifrån helsingborg visade det sig när jag tittade på reg. beviset. |
|
|
Du får inte en schysst 740i E38 för 30tkr + 2tkr? för en stötis att tro det är att lura sig själv, om du ska köpa ett fynd så kan du glömma annonser, bara kontakter som räknas... Stephan |
|
|
Tycker bilen ser ut som ett vrak på bilderna me... MVH, Danjel (Fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Är det bara jag som tycker att en E38 i sådant skick skulle gå direkt till skroten, inte synas ute i trafiken som raggarholk till något halvkriminellt gäng. Ovärdigt för en sådan bil helt enkelt. Sedan blir det ingen bra representant för märket heller. Vissa tycker att BMW 7-serien är en sådan skitbil med mycket fel.. yada, yada..mm. Inte helt oväntat brukar just dessa gnällmånsar vara ägare till fordon i liknande skick. Tycker bilderna säger allt om den bilen, att den kostar tjugo lappar är ointressant, ska man få ordning på den får man lägga 100.000kr till, Bättre då att lägga "hundringen" direkt och få en riktig bil.. /L |
|
|
Denna tråden kan lika gärna låsas, syftet var bara att uppmärksamma folk på att ta allt säljaren säger med en nypa salt. Tråkigt om nån kör ner från Stockholm eller nåt i onödan. Men visst kan man fynda på annonser, det gäller bara att hitta annonsen först och vara kritisk ;) (inte lika blind som jag var denna gång :) |
|
|
Att komma med den gamla förenklade synen på marknadsekonomi "man får vad man betalar för" har ingenting med en säljares oförmåga att ärligt beskriva en bil. Med det resonemanget borde säljare vara mer ärliga ju mer överpris de har. Risken med att stenhårt tro att bilen per automatik är bättre eftersom den annonseras till ett högre pris är att man får mindre än man betalar för. |
|
|
Hej. Jag är ny här på forumet o letar själv efter en BMW 7-serie. Som det sagt tidager i inlägget så säger ju bilderna på den här bilen rätt mycket. Själv hade jag avstått ifrån att ens åka o kika på en sån bil även om jag nu inte letar bil i 100.000 klassen. Tror inte att det bara är priset som avgör om en bil är värd det eller inte utan man får nog vara beredd på att kika på x-antal bilar o se vilken som man mest lever upp till sina förväntningar o krav. Så tror nog att det går att hitta bra beg på annonssidor. MVH. Micke |
|
|
Jag håller med trådskaparen. Bara för att bilen uppenbarligen inte är någon pärla att döma av bilderna (snarare en skrothög utan dess like) betyder inte att det ger säljaren rätt att ljuga om bilens skick i övrigt. Alla är ju inte experter på att tolka bilder... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Ja det blir ju ofta dyrt att köpa billigt. Bättre då att lägga ut mer pengar vid köpet och slippa hålla på och byta massa saker. Det är ju inte ofta man kan göra rena fynd | |
|
Ärlighet vara som bekant längst även när man vill sälja något... Vill man sälja något i lite halv skadat skick är det ju än viktigare att vara 100% korrekt och ärlig speciellt om köparen kommer långväga ifrån Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Länk Ännu en, börjar bli väldigt gott om E38-skrothögar nu, tråkigt nog BMW CS #5139 |
|
|
Den sista såg hyfsad ut inuti i alla fall. ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
J.L, annonsen du hänvisar till var ju iallafall kul att läsa, vänster= "den sida ratten sitter på".... Livet börjar efter 200 |
|
|
Tror inte att man ska ha bilen i sig som bilobjekt vid de här priserna som uppges på blocket,hellre att köpa sånt här om man bygger AC Cobra över vintern och använder motor och drivlina (givetvis renoverade) eller ännu bättre till båten,skulle sitta fint med en bmw åtta till det priset +renovringskostnader jämfört med kända båtmotormärken som kostar 100000/100 hästkrafter.Skulle sitta fint med 286hk i en 8 meters träracer med soundet som bonus. Mvh,Dic. |
|
| You get what you pay for. 29 tkr är en billig inträdesbiljett till en lyxbil för miljonen, som fortfarande kostar lika mycket att äga som den gjorde ny. | |
| Men vad kan förvänta sig av en 740 för det priset? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.