|
|
|
|---|---|
|
Ska installera värmarutr nu till vintern. Antar att det blir motor+kupevärmare. Var egentligen sugen på fjärrstyrd bensinvärmare. Har hört att bensinvärmare fungerar dåligt för att de kärvar ihop mellan säsongerna, då den inte används på sommarn. Oavsett vem man pratar med så verkar alla ha samma uppfattning att bensinvärmare är opålitliga. Är detta en skröna eller sant? //Hampus Länk | |
|
Jag har haft diesel-värmare (Ebersprächer) på mina King-Cabar i många år. De har aldrig krånglat. Det är guld värt att ha värmen med sig överallt :) "BMW six appeal" |
|
|
Som jag förstått det är dieselvärmare en helt annan sak. Dessa kommer tom fabriksmonterat på flera moderna dieslar. Problemet som jag förstått det med bensinvärmare är att dessa är inaktiva under sommarhalvåret och därav kättar de ihop. Medan dieselvärmare mer eller mindre är aktiva året runt. Men som sagt jag VET inte? //Hampus Länk |
|
|
Jag hade original bensinvärmare i en E38, den fungerade utmärkt! Dock drog den mycket ström, och det var många gånger som jag stod utan tillräckligt med startström. --- Min bil: Länk |
|
| Köper du nytt eller nyare kan du se till att den bensindrivna värmaren får gå regelbundet åtminstone så länge du äger den. | |
|
Jag har åxå original bensinvärmare i min E39. Enda jag vet är att den drar ström som f**n. Annars skönt att kunna programera tiden den skall starta eller använda fjärren. FLAYEN |
|
| Det är värt en del att kunna ringa upp bilen från toppen av skidbacken inför sista åket också :-P | |
| Bränslevärmare kan inte användas i garage eller andra stängda utrymmen pga avgaserna, tänk på det. Jag har både och i min bil. | |
|
Bensinvärmare skulle då jag endast se som ett komplement. Jag installerade elektrisk värmare fast jag redan hade bensin-v. --- Min bil: Länk |
|
|
komplement... nja, lite väl häftigt att installera både motor och bensin värmare, för en ride i min prisklass... hur som helst låter det som att bensinvärmaren kanske inte bara kättar igen under sommaren utan att den främst drar massa ström så man riskerar att möta en död bil på morgonen, låter som mycket bök... skälet till att skaffa en bensivärmare var att SLIPPA bök, typ koppla in motorvärmarsladden;) blir motor+kupévärmare, fan vad synd=( //Hampus Länk |
|
| Är det någon som har drabbats av en död bil pga värmaren och inte ett dåligt batteri? Det beror kanske på hur man kör, har man kort väg till jobbet kanske det inte hinner laddas tillräckligt på lite sikt. | |
|
vet någon hur stor prisskillnaden är? inkl allt, alla delar +arbete. Motorvärmare+kupevärmare, kostar ca 5000 hos handlare, och ca 3500 om en bekant (mekaniker) fixar det. så vad kostarbensinvärmare installation inkl allt? |
|
|
Bensinvärmare eftermonterad kostar mellan 13-25kkr, beroende på bil och modell av värmare. Begagnade originalvärmare kan hittas på powerbörsen, blocket, ebay, tradera eller bmwcs.com forum. Används bilen bara i stan för kortkörningar laddas vilken bil som helst ut om den ska prestera maxvärme på både rumpa, rutan och i kupe under 30 minuter morgon och kväll och körs mest i köer. En enkel Ctekladdare att rekommendera att använda emellanåt. Förlänger även livslängden på batteriet. Proffs såsom hantverkare, poliser samt många andra använder bränslevärmare. Det är inte så konstigt att bilar laddar ur vid kortkörningar. BMW körs ju ofta i Tyskland på Autobahn, hårt och länge är deras naturliga trafikrythm. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.