AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
576

Vart träffas man i Örebro?

Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
Tjena Har precis flyttat till Örebro (ca 1 år) och undrar vart man kan träffa andra bmw:s o sånt

ha de bra/

/// Andreas
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ingen aning faktisk, men Amerikanska Fordklubben träffas på Onsdagar på fiket uppe på glomman vet jag.
Om det förekommer någon BMW verksamhet där har jag ingen aning om men helt ok ställe att träffas på,
om så är fallet.

MVH
Hasso
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
Okej tack ändå.

nån annan som vet??

/// Andreas
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Åk till Karlskoga till "raggar-rundan" =)
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
hehe ja de lät ju skoj.=)
Är det mkt bmw:s o sånt där lr??

/// Andreas
Go
227
GoinLegit
325iC -93
BMW träff i örebro skulle vara kul.. lite tips å så skulle behövas...

;)
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Jag vill inte påstå att jag själv hänger
vid raggar-rundan. Inte riktigt min grej.
Mycket bilar där på helgerna av varierande märken och
kvalité :) Volvos, bimmers,jänkare o ris-kokare.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Vi skulle behöva styra upp något BMW mässigt i Örebro, därom råder inget tvivel. Volvo och USA bilsraggarna är kraftigt överrepresenterade... eller tja, det är inte så bra att det ens är särskilt många US bilar... det är faktiskt nästan BARA Volvo. De kommer i alla former och varianter... från gamla PV epor till chippade 850R (de TUNGA grabbarna :).

Ta en sväng förbi Stortorget vid 10-11 tiden en lördagkväll.. ni kommer rotera i sängen i veckor!!

Det mest "reko" jag har sett såhär långt är nog en Omega 3000... det tycker jag säger det mesta! :D :D

Nej, allvarligt nu... det finns ju några BMW, men killarna som har dem verkar mest vara intresserade av att glassa. Det är rätt dåligt alltså... men låt oss fundera... det kanske går att få ihop något litet kul??

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Redarn: om du åker 745iA-02 om ett antal år, vad blir det då? e-pråm?:)))

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Asken: Om du lovar att jag på något fullkomligt outgrudnligt sätt kommer över en 02:ans 745iA så LOVAR jag dyrt och heligt att uppkalla den efter din förstfödde. Eller efter dig, eller frugan... du får bestämma! :D :D

Fast det är klart, om en 20 år, så lär väl de också stå hyffsat i pris. Tänk, man kan undra hur de kommer att hålla ihop vad gäller elektronik och fantastiska finesser. Jag tycker mig redan märka att tio år gamla 750 skrotas pga. rasade elektronikboxar och olösbara problem relaterade till någon "high-tech" finess som helt plötsligt bara kastat in handduken. Låt gå för att det inte är de fina och välskötta bilarna som ger upp, men ändå.

By the way så såg jag min första E65:a häromdagen, det var en traumatiskt upplevelse. Föraren kom inte runt en buss som stod parkerad och valde att bara "krossa" sig upp över en refug för att komma runt!!! Ni vet, sådär som man kanske gör i 3 km/h med en gammal Volvo med ballongdäck. Den här killen hade 18 tummare och 40 profil.

Vad ska man säga? Folk alltså... men man ska inte glömma att det är sådana som han som får en att känna att man verkligen är världens gladaste som har en så fin bil som verkar ha fått så mycket kärlek ända sedan 1986! Den är det ingen som crosscheckat upp över några refuger, på det viset slår faktiskt min bil hans nya fashiga kärra. Tycker i alla fall jag!!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Redarn:såg en mörkgråmetallic i går i Stan,Carlsson bil hade en sådan när jag var där förra veckan kanske såld,de är rätt snygga när man ser dom röra på sig men man var ju lite skeptiskt i början.
Förresten så har du väl lagt dina BMW träffar där ute
i världens ände numera :))

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.