AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.191

Är Autopower en tungdriven websida?

Sida 1 av 2
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Har på senare tid märkt att när jag har en sida med Autopower uppe i ett webfönster så ökar processorn till ca 52-60% och ligger där konstant under hela tiden jag är på Autopower. Byter jag till en annan sida så sjunker CPU:n direkt så fort sidan bara är färdigladdad till måttliga 4-8% och allt går lätt och fint.. Går jag sen tillbaka till Autopower så ökar genast CPU:n till 52-60% och ligger där konstant. öppnar jag 2 Autopower sidor så ökar det ytterliggare till dryga 70%.. Detta gäller bara när Autopower är igång, det sker sällan med andra websidor.

Jag kör IE6.0 och WinXP home.

Vad gör detta? Är det den blippande reklamen som gör det, eller något annat? Finns det möjlighet att under "Min sida" göra ett val som sorterar bort allt som kallas reklam? Det vore önskvärt iaf!

Jag gjorde 2 screendump med AP Länk på den ena och wighsnews Länk på den andra tillsammans med min aktivitetshanterare. Nu blev bliderna väldigt små av någon anledning, men i mitten längst upp finns en graf iaf som visar min CPU med resp sidor igång. på AP visar den 52% och på wighs visar den 5%

Fler som upplever detta?

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det kan vara någon enstaka banner från tredjepart, som tar för mycket cpu.

Det funkar iofs utmärkt för mig när jag testar nu, men jag kör IE7. På en annan dator med IE6.0 funkar det också bra, men då är det inte XP på den datorn.

Mvh
Tommie
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag kör Mozilla F och har sällan eller aldrig problem med att sidan är tung. Saknar bara en citatfunktion :-)
Jag har samma problem och använder Mozilla 2.0.0. Emellanåt har jag noterat att 70+% av CPU:n förbrukas av Autopower (använder en snart 2 år gammal toppmodell så effekt finns.). Startar jag om Firefox är problemet borta men återkommer efterhand.

Mvh
Mikael
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
0% CPU när jag kollar på AP i Firefox. Då kör jag iofs ett "Add-On" som heter Adblock vilket gör att siten blir helt befriad från reklam.
Så gissningsvis så är det reklambanners som orsakar processoraktiviteten. Själva AP är ju statisk när den väl visas i din läsare.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
16.550
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
60% CPU med Firefox och XP Pro.

Ta bort reklameländet!

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Am
569
Ambush
540i/6-94
Precis som Jesper så använder jag Firefox med Adblock - inga banners och 0% CPU. Disablar jag Adblock så skjuter CPU-användningen i höjden till 30-40% när man är inne på autopower så nog är det reklamen som suger kräm...
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag har testat på flera datorer och läsare nu och får inte fram problemet.

Kan någon som har problemet undersöka vilken det är genom ett trick som brukar funka:

- Minska webbläsaren på höjden kraftigt, så att webbläsarutrymmet är mycket litet, något mindre än en banner, typiskt 200 pixlar högt bara.
- Kolla cpu-mätaren.
- Scrolla ned så att bara en banner i taget syns.

Vilken banner orsakar hög cpu?

Mvh
Tommie, AutoPower.se
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Det verkar vara "Gustino Coach", den enda som envisas med att alltid ligga framme både i forumet och på börsen exempelvis.. men när den är väck på tex importguiden så sjunker CPU..

Diesel-räsern
/Rickard
Jag har en CPU-belastning på 20% på den iexplorer.exe-process som har Autopower öppen. Jag upplever det som "Gustino coach" tar en del processorkraft. Dock ändras inte belastningen när jag scrollar - den är mer eller mindre konstant.

Jag kör WinXP med IE7 för tillfället. Har inte testat med Vista/IE7 - har iofs. inte upplevt det som en problem hittils.
Med XP Pro och IE6.0 så ligger jag på 2-3% CPU för IE i Task managern. Fullt normalt känns det som.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
har samma problem, höll på att slå datorn gul och blå innan jag insåg att det måste vara AP!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
För mig hänger belastningen i även om jag minimerar fönstret! Även om jag har fönstret bakom ett annat osv..

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har inte upplevt några stora problem men jag körde runt lite och kollade i Task Manager och jag kan bara hålla med ovanstående...sidor med "Gustino Coach" ger direkt en mycket högre CPU-belastning, dock kommer jag inte upp i några 60-70% utan det ligger kring 30%. Sidor utan denna reklam ligger på max 10%. Kör XP Pro och IE 6.

___
//Ulf
yo
61
yoyo59
318i -04
Kolla att du har senaste versionen av Länk
till din webläsare
Gustino Coach-annonsen är nu borttagen. Hoppas att det fungerar bättre nu för alla!?

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
16.550
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Min CPU användning har gått från 60% till 3%. Snacka om att vi funnit den skyldige.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Mina 2-3% sjönk till 0% Kalle : )
Kanske skall tillägga att jag kör en multiprocessor konfiguration vilket säkert lindrar den totala belastningen lite.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag kör med Pentium core2duo 2ghz men likförbannat låg CPU på 40-90% när gustino-bannern visades. Vi kontaktar leverantören och ber dem optimera banner - så frukta inte om den dyker upp på nytt, för då är det en reviderad version.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Ett allmänt tips är att uppdatera alla drivrutiner, speciellt grafik i detta fall. Flash för IE7 är ett sorgligt kapitel (senare versionen för alla webbläsare verkar vara buggig). Senaste versionen skall vara bättre.

ligger på mellan 5-10 belastning med XP på och IE på min sony vaio som inte är direkt helt ny.

och då är det en massa andra program igång samtidigt, så 60% låter juh extremt mkt.

/mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.