AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.217

M-paket stulet!

Sp
63
Speeder
530im -01
Jaha då var det min tur. M-spoiler fram och bak stulna. De tog t.om. mina sidoblinkers som kostar typ 50 kr styck på BMW! Bräck-skador på karossen ovanför bakre spoiler också. Flerbilsgarage med kodnyckel i Lund.

Trevligt med pålitliga grannar... *ironi*

Försäkrad upp över öronen och hittills ser det ut som jag inte kommer betala en krona för helt nytt M-paket, vilket är finfint för - och nu kommer vi till det komiska -- det som stals var blästrat av stenskott och spräckt på undersidan höger fram!! (körde på en hög trottoar i Paris i somras, kraas =) Dessutom ej matchande lister höger och vänster på spoilern fram, och mjölkiga dimljus!
Hade fått nya grejor på försäkring för de kross-skadorna ändå men orkade inte ta tag i det - nu löste det ju sig fint!

Tvivlar på att beställaren av jobbet vill ha grejorna när idioten kollar noggrant. Troligt att de ännu större idioterna som stal grejorna försöker prångla dem på blocket.

Så om ni ser ett e39 M-paket i svartmetallic på annons, hör gärna av er till mig.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

M-paketstjuvarna verkar vara ganska aktiva i Lund för varje gång man är inne på Theanders så står det ett gäng E39/E46 med saknade framspoiler och/eller angeleyes.

___
//Ulf
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Tur i oturen får man väl säga. Du kanske bör tänka efter om du skall ha kvar bilen i garaget nu! Risken är väl annars att de hälsar på igen när du fått ditt nya fina! Man blir ju lite rädd när man hör sånt här men M-paket till e24 finns det nog inte så stor marknad för va? Vill inte behöva gå och oroa mig =(.
Hoppas det löser sig bra för dig iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.