AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.146

Subaru - På väg in i finrummet?

Subaru anser sig vara på väg att "möblera om i finrummet": Länk

Man kan ju diskutera om de inte borde möblerat om på sin egen designavdelning först. Nya Imprezan liknar...ja den liknar just ingenting. Fullständigt könslös. Synd på en i övrigt troligen bra bil.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jepp, och karmlösa dörrar är borta, också:( snyft...

Min gamla pärla: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nja, i mina ögon är Subaru inte finare än Mitsubishi. Båda tillverkar bilar bilar till folk som inte har högre krav än att bli transporterade från A till B.

Båda har också en snabb modell i sitt program, i båda lägen ser jag de modellerna som budgetracers. Även om Evon kostar mycket, så känns den väldigt billig.

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Njaa de förblir bmw istället :)

Av vibbarna på en del forum och snack med polare så känns det lite som om Subaru är på väg in i "finrummet". Detta trots bristande kvalitetskänsla, avsaknad av ESP på vissa modeller och en bitvis jolmig design.
Ändå tycks de vara på väg och detta tror Jag beror på att det varit lite av ett livsstilsmärke med klara, märkesbundna kännetecken och Jag tänker då givetvis på boxermotorerna och den permanenta fyrhjulsdriften. Detta har länge attraherat folk men det har funnits livsstilsmärken med mer status än Subaru.
Med en mer konsekvent design och med bätte materialval, samt en höjning på dentekniska sidan så tror Jag att det inte dröjer länge förrän Subaru ligger en bra bit över de övriga bilarna från Solens rike, undantaget trista Lexus.
Tyvärr så måste Jag hålla med om att nya Impreza nog är det beigaste som lämnat ön på år och dar och då konkurrerar de ändå med vagnar som Toyota Auris, Avensis, samt även samtliga personbilar från Nissan, Honda mfl.
Nja som ägare av en Japan bil är detta min lista:

1. Lexus- trots corola blinkerspakar är det kvalitet i bilen men TRÅKIG
2: Honda- har en själv samt det ÄR den "japanska BMW" Legend : jag tack
3. Subaru- vassa vagnar men udda design , ingen diesel, plastiga
4. Mitsu-outlander är OK men resten då??
5. Mazda= MPS är ju kul men könslösa
6. Suzuki= value for money men pappiga
7: Nissan = finns dom än??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag böt till mig en Subaru pickup 4WD-84 hög o låg inkopplingsbar 4hjulsdrift (14.000 mil) mot ett par dörrhögtalare en gång. Åtskilliga kvadratdecimeter med plåt utbytt + en massa annat. Mycket trevlig användbar kärra, gillade boxermotorn den gick fint.Såld för dyr peng till en kalkonfarmare i Gnesta :)

///MVH Hasso
Länk
En sån däringa med T-top targa i bästa Pizzaracer stil??

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Subaru gör ju också 2WD bilar(iaf förr i världa),men de togs inte in i Svedala...vilket nog var klokt gjort,Subaru "lever" ju mycket på sin fyrhjulsdrift idag :)

Men in i "finrummet"....njaee...då behöver de också design + kvalitetskänsla i inredningen...t.ex.
De menar nog att man kan ta sig in i "finrummet" genom att bara mata med fyrhjulsdriften tills du tuggat dig in i det finaste rummet i huset...bokstavligt ;)

Ja.. seriöst>>>Man kanske kan tycka att det räcker med tillförlitlighet o framkomlighet+"massor av utrustning", nästan som std..men näää..

Mvh Janne.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Imprezan tilltalar mig inte någonting, varken de äldre eller nu den nya modellen. En Subaru som verkligen gör det är istället Legacyn. Den bilen var varken plastig, ful eller oskön och verkligen inte en bil för personer som bara använder bilen som förflyttningsmedel mellan punkt a och b. Dessutom är motorljudet i boxermaskinerna inte fy skam. Köpte jag en ny bil idag så blev det en Subary Legacy kombi, praktisk, stilig och skönare bil än de flesta BMW på marknaden idag. Åk och prova en, jag tror inte ni blir besvikna.
Ska väl tilläggas att Legacy är den enda ur Subarus program som jag gillar.

///BMW - Was sonst!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

JohanE:
Jag har faktiskt provkört en Subaru Legacy 3,0R....Jag blev inte imponerad av varken design eller inredningskvalité och motorn kändes inte alls ens som i min M535:a... i varken känsla eller accelleration....

Totalt sett en besvikelse måste jag säga.

Jag trodde att jag iaf skulle bli liiite exalterad av motorkraften(245hk)...men icke :/

Citat>>>"Stilig och skönare bil än de flesta BMW på marknaden idag"...
Där håller i alla fall inte jag med :)

Mvh Janne.
Subaru är det enda japanska märke som tilltalar mitt bilhjärta, förutom Lexus. Legacy har blivit en riktigt trevlig vagn på äldre dar och Tribecan tycker jag är läcker, men att de på något sätt skulle vara ett fullgott alternativ till Audi, BMW eller Mercedes håller jag inte med reklammakarna om.

Tyvärr har Subaru själva strulat bort Imprezan med märklig design. Tidigare var det en favorit för många, men nu känns den som Kalle säger mest medioker. Justy känns faktiskt inte värdig Subaru-emblemet, och då har det ändå suttit på mången märklig bil genom åren.

Tribeca sjunker som en sten värdemässigt och inte blev det bättre när de faceliftade den nästan på en gång. Om nåt år kommer modellen att ha sjunkit så pass mycket att den ter sig som ett intressant alternativ för min del.
Subaru är smäck om man jämför med t.ex en ny Honda CRV ,Accord eller Legend
Plastig inuti och märklig design

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.