|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Plast,plast,plast...vilken billig inredning...en Subaru ser ju exlusiv ut,min E220-08 känns mer MB. |
|
|
Uj vad det här med bilar är besvärligt... Har länge funderat på om det ska bli en ny 320xd eller en Audi A4 TDI170q utan att komma till skott, bägge lockar men på lite olika sätt. Provade på skoj en C-klass idag för första gången, och jag blev faktiskt helt såld på den. En vanlig enkel C200CDI kombi med aut. Visst är den lite småtrött men ack så trevlig! Superb komfort samtidigt som den faktiskt är helt OK även i kurvorna. Satt dessutom bra i stolen. Standardljudanläggningen klår BMW's med hästlängder även med HiFi, låter rent även på hög volym. Enda nackdelen jag kunde konstatera var en något hög bränsleförbrukning, låg på 0,8 under testkörningen där BMW'n lätt klarar under 0,7 (iofs med manuell). Visst är det lite plastig instrumentbräda men förarmiljön och ergonomin är bättre än BMW:n, som dessutom känns lite trång i jämförelse. Kan få en svart Advantage AMG (grymt snygg i den färgen och sportstolarna är snäppet bättre än standard) till bra kurs, tillräckligt för att mer än kompensera för BMW:ns lägre driftkostnader. Iofs tappar man en hel del komfort med AMG-paketet. Men kan jag bara övertyga mig själv om att bakhjulsdrift och 137 hk är fullt tillräckligt (fast jag lär köpa KCR...) så överger jag nog BMW för MB. Ett tecken på att man börjat bli medelålders, kanske? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.