AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.045

Vad tycker Ni om nya C-klass?

Sida 1 av 2
Vad tycker Ni om nya C-klass?
Jag var och tittade på den igår igen och måste säga att den är en klar fullträff utseendemässigt. Jag har inte provkört den än men förhoppningsvis nästa vecka.
Det kan kanske vara aktuellt med en ny bil till och då hade en C280 suttit fint.

Någon här som har provkört?
Ao
50
Aouseus
320 -99
Snygg helt klart, äntligen börjar Mercedes förstå vad det handlar om... Kan absolut tänka mig en sådan nån dag...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker både MB och Audi lyckats mycket bra designmässigt med sina E90-konkurrenter. Har inte kört någon av dessa men man kan ju anta att dom även jobbat med körglädjeaspekten. Sen om dom når ända fram är ju annan femma.

___
//Ulf
Ac
383
Acous
e21 318i -82
Mycket snygg är den, men inte lika snygg som BMW:n. Mersan tar dock en andraplats i den klassen helt klart.
Skulle inte säga snygg, men en sober klassisk design. Gör sig utmärkt i Avantgarde-utförande och vit lack.

Återstår att se hur nya A4:an ter sig, men i nuläget är Audin och BMW:n snyggare. En 3:e plats sålunda! :-)
Den är snyggare än den förra c-klassen men jag tycker inredningen känns och ser för plastig ut. Ett steg tillbaks gentemot den förra c-klassen.
Riktigt snygg! Tyvärr har jag inte haft möjlighet att provköra..och i Frankfurt hann jag inte ens provsitta den :(

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Jag gillar den, mycket lyckad.

Både Audi och Mercedes är påväg om BMW designmässigt.
Den är snygg!

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
En vit Avantgarde... Ja tack! Men 3-serien är ju samtidigt BMW:s snyggaste (enda snygga?) sedan. Skulle vara ett tufft val om man hade pengarna. :-)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ser ut som en förväxt Opel Astra i mina ögon.
heltsonika är inte helt ute och reser. Det finns lite likheter med Astra som i sin senaste generation är en klart smakfull vagn. Att Jag sedan aldrig skulle få för mig att köpa en är en annan sak.
Sen tror Jag iofs inte att det var särskilt positivt menat av heltsonika;)

En stålgrå 280 Avantgarde med AMG-paket och konjaksbrunt läder får gärna en plats på min uppfart:)
Mercedes modeller idag slår BMW:s med hästlänger.
BMW ser vulgära ut och saknar de sköna linjer som de hade i tidigare modeller.
Mercedes har fått tidlösa eleganta karossformer som är som musik för ögat.
Visst jag gillar BMW i alla fall det tidigare modellerna men om jag skulle köpa en ny bil idag så skulle det bli Mercedes alla gånger

Såg en, Honda Legend tror jag det var, och den såg tamej fxx exakt ut som en ny C-klass bakifrån. Kul att bli misstagen för en Honda :-)

inget ont om Honda iofs men köper man en Merca så skall det synas vad det är :-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nya C är fantastisk, både att se på, färdas i och köra. Ge mig en C63 AMG!
Jag var och provade en C200K Aut igår, det enda de hade hemma. Man fick en bra känsla för bilen och chassiet men en fyra passar inte alls till den bilen. Ljudet är helt fel. Annars så var det en trvlig bekantskap.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Håller med, en fyra är helt fel i en Merca...det är därför man ska ha en 6,2 liters V8 som låter så här: Länk

4,5 sek 0-100 km/h = :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Ser riktigt snygg ut.

En mörk med Advantgarde-paketet skulle inte jag nobba i vart fall.

Skulle gärna pröva en men Mercedes i Akalla är inte dom som gärna låter en pröva deras bilar.

Niklas

Fransosen
Gör ont att säga det här men nya C-klass är riktigt snygg. Interiören, där är BMW fortfarande före och vackrare. Men Mercedes har lyckats mycket bra med designen på C-klass. Har bara provkört C200 men ska prova deras motsvarighet till 325 med sportpaket i nästa vecka.
Har kört en C180 kombi med AMG-pkt i fyra dagar och vore det inte för inredningen så skulle jag helt klart kunna tänka mig en sån med lite mer motor i.
Kvaliteten känns hämtad direkt från B-klass gällande inredning. Sportratten ser ut som att den är drabbad av anorexi. Men den går väldigt fint på vägen. Den manuella växellådan känns lite sladdrig, kanske en vanesak.
Sportstolarna har väldigt kort ryggstöd.
Det sämsta var ändå bensinförbrukningen, den drog mer än vad min 335:a gör och då körde jag ändå väldigt lugnt med Mercan.
Fick strax över litern blandad körning på dom 25 milen jag körde.
Den ser riktigt bra ut med AMG-pkt och känns något större invändigt jämfört med 3-serien.
En C350 skulle jag nog kunna leva med.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Har haft C-klassen två veckor som hyrbil. Mycket trevlig vagn. Snygg och trevlig att köra. Bra automatlåda, bra förarmiljö. Designmässigt känns det som att Mercedes leder över BMW just nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.