AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
866

Framvagnsdetaljer på Ebay!

Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
Hejsan!

Jag har kollat runt lite efter div länkarmar o bussningar till min 525 IT-96a och hittade denna sidan på Ebay!

Länk

Kan de delarna vara något att ha?
Någon som har något annat förslag?

MVH

JIK
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Meyle gör bra grejer de där sakerna kan du gott köpa. Jämför med priserna på MECA, de säljer nämligen Meyle länkarmar.
Visa användare
211
Boulejohan
316i -93
540 IAT -02 med M-paket
frågan är om det är värt att satsa på kittet för 504 US 16 delar med meyle eller det andra kittet med 16 delar för 360 US!

MVH

JIK
Tänk på att du får lägga till runt 30% på priset i tull och moms när du handlar från USA. Det gäller hela beloppet inklusive frakten.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nej du ska inte satsa på det billigare kitet. Kör på Meyle det är som jag sa bra saker. Det är inte kul att behöva byta de här delarna igen efter ett år bara för att man snålat med en tusenlapp eller två.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Dessutom har jag handlat bildelar från USA och det är inte alltid jag får betala skatt. har aldrig handlat för mer än 2.000kr dock. Men räkna även på 30Q% i skattekostnader för att vara säker sen är det bara att hålla tummarna.
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Köpte Meyle och Lemfoerder övre och nedre länkarmar samt hundben till min E32 förra sommarn. Kostade 300€ inkl frakt.
Att köpa framvagns grejjer och liknande från USA kan bli ganska dyrt i frakt.

Kika in på Ebay.de och knacka in "E39 querlenker" eller liknande på sökfältet så kommer du säkert att få en stunds läsning.
Och som HS säger, köp ordentliga grejer. Framvagnsjobb är bland det värsta som finns att göra på en bil..

Fastrostade stora bultar. Spänningar från krängningshämmare och fjädrar som slår en på fingrarna. Mera fastrostade bultar. Nån mutterj-vel som snurrar med och man slipper inte att hålla emot med fastnyckeln om man inte slipar ner den med vinkelslipen. Efter att ha slipat ner nyckeln så sitter muttern likf-rbannat så tusans att nyckelf-n spricker. Dra sönder spärrskaftet och hamnar att leka med fastskaftet tills man blir så less att man lånar nåns bil och åker in till stan för att ta ut nytt på garantin/köpa nytt.
De bultar man slipper med mutterdragarn har man naturligtvis inga krafthylsor till så man drar sönder några vanliga hylsor som man sen hamnar att ersätta. Storhammarn faller på den krokiga änden på ringjärnet så denna flyger upp och slår halvt av knäskålen för att sedan landa på tårna. Kaffefiltret vek sig när man var inne och la upp så man får antingen koka om eller dricka "änglap-ss" Sen efter jobbet är gjort så är ratten sne när man kör rakt fram och bilen drar ganska friskt till höger. Bara att krypa under och börja felsöka.
osv..
Nej.. Stela axlar, ingen fjädring och midjestyrt ska det va =D

Som sagt, köp bra grejjer. Man vill inte vara där och rota mer än man absolut måste.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.