|
|
|
|---|---|
| Någon som vet hur många watt man får ur en original förstärkare till stora Ljudpaketet eller om man ska koppla förbi det o låta stereon på 50x4watt sköta det istället? Tycker inte att ljudet är så bra som jag önskar, tycker att basen slår igenom direkt, iofs så är det ju inte större än 5½" som största högtalare men ändå! | |
| Troligen bör du först satsa på bättre/effekt tåligare högtalare om basen slår igenom lätt. | |
|
Jo det köper jag men jag skulle iallafall vilja veta effekten i det. Läste ett mektips om att ändra systemet i en E34 och att det blev bättre ljud genom att koppla förbi det o sätta egna delningsfilter istället! |
|
| Att sätta dit egna delningsfilter på originalsystemet ger ingen större effekt om ens någon skulle jag vilja påstå men om man byter högtalare mot bättre ingår oftast ett anpassat filter till högtalarna och då skall man givetvis använda det för bästa resultat och inte bara byta elementen och behålla original filtren. Jag kan tänka mig att en bra ny HU ger lika mkt effekt som ditt original steg ger fast en ny HU har bättre ljudkvalitet så även med mindre effekt blir troligen ljudet bättre då effekten inte är det viktigaste alla gånger.I din bil kan det vara så att originalsteget drar ned ljudkvaliten pga att det är sämre ljud i det än vad det är i HU:ns inbyggda steg så prova att koppla högtalarna direkt till HU:n och prova! Stirra dig inte blind på watt antal. | |
|
Hewi, jag tror han avsåg att om man skall koppla förbi steget så krävs delningsfilter. Att gå igenom steget verkar funka för vissa, själv smällde jag steget när jag testade... Carl |
|
|
Carl123: Helt rätt så var min tanke på att koppla förbi steget o bara köra på radion, tycker att det idag "slår igenom alldeles för snabbt när man spelar på lite! |
|
|
Jag kopplade förbi steget i två e36 jag hade. Det blev helbra, kompletterade med sub och var riktigt nöjd. Carl |
|
|
Carl123: Det får nog bli en sån här operation att göra....fast jag kommer nog att sätta dit isokontakter på var sida om steget så att man lätt kan koppla in det igen eller koppla förbi det om man känner för det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.