AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.147

Vilka Coilovers ska man satsa på?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Funderar nu på att köpa en sats coilovers i stället för en väghållningssats då man inte kan bestämma sig hur låg man vill ha bilen :)
Men vilka ska man sattsa på? vill inte lägga ner allt för mycket på dom samtidigt som man inte vill ha några B-saker som inte tål att man pressar dom lite.
Har kollat lite på Cobras..dom har ett rätt hyffsat pris,6500:- för evo1 och 9900:- för evo2. Någon som kör me någon av dessa?

Är igentligen även sugen på supersports ställbara,men tvekar där då dom alltid har så svårt att leverera saker.

Har ni något annat rekomendera? som inte kostar över 10.000:-
Såg att stytun hade någon rea på coilover satser, landade runt ~5.000kr. Minns dock inte vilket märke \ kvalité.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ja,de va ju riktigt billigt där! 4190:- för en sats.
Men undrar vilken kvalité dom håller igentligen då? va av märket Tecknix...har jag inga erfarenheter av...någon annan som har kanske?
Pr
89
Pre_Z
318i Touring -04
325tds -95
Har nyss monterat tecknix satsen på min, och första intrycket är bra, har ju däremot inte hunnit pressa sakerna, men fick en fast och balanserad chassie sättning.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Okej..de låter ju bra....men man blir ju lite skeptisk när de så pass billigt för en coiloverssats...som dessutom går att justera bak,dom brukar vara lite dyrare än dom som har fast bak.
Pr
89
Pre_Z
318i Touring -04
325tds -95
ja, det håller jag med om, men man chansar ju lite..
Men det känns iaf bra, sen vet man ju inte hur länge det håller??..
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Jag köpte en KW Version 2 sats från tyskland. Drygt 9500kr hemma i Svedala. Då får man garanterat kvalitet.

Min erfarenhet av sk. "stylingdämpare" är att dom är stötiga som f*n i låga farter och för mjuka när man kommer upp i hastighet (150km/h+) Så om man ska åka fort, så skulle jag satsa på märkesdämpare.

Fast jag ska inte säga för mycket gott om KW än. Då jag inte har fått igång motorn i bilen och därför har jag inte kunna prova dom. Men det var väldans fin finish och passform på delarna.

___
Jag trivs bäst på sladd.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag hade KW på en E39 Touring förut och den var hur gunging som helst i bak (delad fjäder och dämpare), så satsa på v2 med coiloverben fram och bak om du ska ha KW.

Har kört med ett billigare coilover kit (Technix/GT cupline) på en E36 coupé och det fungerade jättebra både på bana och gata sen blev det inte någon märkväd korrision eller rost på dessa liksom KW som står emot korrision.

Däremot har jag FK på min M3:a och dom har både fått korrision och rost efter bara ett år, det är dåligt!!!!

Så min rekomendation. Köp ett kit för 4 tusen eller ett för 10 tusen. FK satserna för 6-7 tusen är inget jag rekomenderar!!!

/Daniel
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Okej...de där va lite svar man inte hade förväntat sig att få,eller mer att så hade man inte trott att de skulle vara....
KW tycker ja alltid att man hör ganska gott om...men visst,man har personliga uppfattningar om allt så.

Som ja sa i första inlägget är ja fortfarande sugen på supersports ställbara,även fast dom stular jämt...
Ingen som har erfarenhet av dom?

PhobiE:
Får man fråga va du gav för dom i Tyskland?

Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Sent svar är bättre än inget hoppas jag.

Tror dom gick på 749Eur. Tyska Ebay, nya.

___
Jag trivs bäst på sladd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.