AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.471

m3 testas av fifth gear

nya m3:an testas av top gear i det senaste avsnittet... tiff leker verkligen av sig och det verkar som om han är väldigt nöjd med den nya bilen :D
menhallå.... länken då???? ;-)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Fr
68
FredrickG
M3 coupe -03.
vart är top gear länken då?

den du visar kalle är ju fifth gear
FredrickG,

Läs rubriken... Top Gear har mig veterligen inte börjat på sin nya säsong ännu.

Mvh,
Kalle
___
Fr
68
FredrickG
M3 coupe -03.
aha haha..

för det står nämligen TOP GEAR i texten och sen TIFF..

felskrivet av inläggaren... men dåligt läst av mig :)

dom kör nya m3 i nästa veckas avsnitt av top gear väl?? eller hag jag drömt det?
Visa användare
29
CBjorkman75
M3 e46 -03
Man kanske skulle extraknäcka som biltestare :)

----------
Min bil: Länk
----------
felskrivet av mig och glömde även länken.. hade bråttom till skolan :D .. tiff verkade i alla fall nöjd med bilen eller vad säger ni... stämmer att top gear har premiär nästa vecka.... på www.finalgear.com kan man ladda ner alla avsnitten av både top gear och fifth gear
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
En grej jag tänkt på är att varje gång en M-bil testas i engelska tv så är den på sladd 90% av tiden som visas från bankörningen..

Mvh Johan
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, det störde jag mig också på. Alldeles för mycket drifting.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Nej mycket uppställ ska det vara :-)
Och med det vet vi varför man skall vara mycket försiktig med att köpa begagnade m3

...från England? ;)

Min uppfattning är att M-bilar pallar rätt mycket misshandel om de mellan de olika misshandelstillfällena blir servade enl. föreskrifterna.

Även jag efterlyser mer "riktig" analys än att bara fippla med I-drive-inställningarna samt ställa upp bilen i varje kurva och garva å det, även fast det är kul :)

Mvh,
/Wille
Fattar absolut inte att ni klagar o "stör" er.
ÄR det inte en san bmw älskare som alltid säger att en bmw även är snabb vid kuvor?
Vassegoda dom M3an ä mega snabb i kruvorna.
Vill ni åka snabbt vramåt skaffa då en jas 39 så är ni snabba
Nja...att ligga på bredställ är knappast det snabbaste sättet att ta sig runt en kurva, annars skulle vi nog se mer av den varan i Formel 1 ;-)

Jag förstår emellertid inte invändningarna. Det roliga med Tiff Needell är ju just hans yviga körstil och den fina kontroll han har på bilarna. Det är ju inte precis konsument-test-TV á la Plus och Trafikmagasinet, utan mer för underhållningsvärdet. Kul tycker åtminstone jag :)

Vad jag däremot inte tycker är så kul är när Mr. Needells före detta kollega Clarkson skall försöka göra samma manövrar...för han kan inte :P

Mvh,
Kalle
___
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Oggyone, det sätt de kör genom kurvorna är inte särskilt snabbt. Det är därför jag "stör mig". Med den körstilen som dominerar filminslagen utnyttjas inte bilens fulla potential i kurvorna.
Top Gear gänget är inga toppförare precis men dom vet hur man gör kul bilprogram. Gillar att dom inte är så moraliska och miljö-nerlusade som svenska bilprogram. Dom gillar vackra bilar som är roliga att köra och det är väl precis det som gör ett bilägande roligt. Man skall ha roligt när man kör och gärna köpa bil med "ögonen". Vill man bara ha något billigt att köra från a till b med så kan man köpa vilket skit som helst ju.

helt underbar film och vilket underbart LJUD:D

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Invändningen jag hade är att Tiff skulle kunna ägna lite tid i programmet att köra bilen snabbt och kanske jämföra mot vad en annan motsvarande bil klarar samma varv på...

Jag har inget emot att Tiff får visa sina drifting-kunskaper, men att lagom är bäst gäller ju även där.. =)

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.