AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.316

köpa bogserstång

yttryck
Hej !
är i behov av att bogsera min bil, har dålig bromsverkan på den o handbromsen inte är den bästa så då skulle jag vilja bogsera med bogserstäng.. vart köper man det?
vidare så hittar jag inga bogseröglor i bilens verktyssats,, är det nån slags standard ögla som går att köpa på typ biltema, eller är det raka vägen till BMW som gäller
tack på förhand
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Ej svar på din fråga, men eftersom en stång inte är gratis. Med dåliga bromsar skulle jag lägga pengarna på bärgare eller hyrtrailer istället för bogserstång!

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Instämmer med Mats! Kolla bara så att du inte drar för tungt med bil/körkort. Men du har kanske redan ett E-kort.
jp
464
jpn
523im -99
bygg en egen stång av fyrkantsrör och dragkopplingar i båda ändarna som husvagnar/släpvagnar har?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
jpn: Med en sådan stång innebär det att båda bilar måste ha dragkrok och att den bogserade bilen måste åka baklänges :0
Då åker man nog minst dit för att ha vitt ljus bakåt :)
-Nej, dra mig baklänges! Satsa på en trailer istället.

AE
jp
464
jpn
523im -99
Anders-72: du har så sant! men det framgick inte i inlägget hur långt bilen skulle bogseras och vart, om det är på allmän väg tex... mitt tips på bogserstång kräver ju som sagt att båda bilar har drag och lämpar sig inte till att användas på allmän väg.. det skulle jag väl naturligtvis ha tillagt redan i det första inlägget! =)

mvh/jpn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.