|
|
|
|---|---|
|
Hur ställer ni er till det? Ev. + och - Hade tänkt köpa en 116 och noterade nu vid registerutdrag att den gått som körskolebil i dryga 2 år. Vet inte om det ska påverka mina köpplaner. | |
| Kopplingen byts oftast, för att inte säga alltid när de återställs till vanliga bilar och dubbelkommandot plockas bort. Men visst kan du använda körskolegrejen för att pruta. | |
|
Har svårt att sia om plus eller minus men jag har köpt en bil av en körskola en gång och den fungerade problemfritt för mig de 5000 mil (4-9000 mil)som jag ägde den. Det uppstod inga fel som kunde härledas till övningskörning. Kopplingen var perfekt, men den kunde ju vara bytt som E... säger. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jag hadekollat växellådan och bussningar till kraftöverföringen noga! Annars bör det vara ett bra köp! Mvh. Richard |
|
|
Det finns nog inga bilar som körs så lugnt som körskolebilar. Det enda jag kan tänka mig slits är som sagt kopplingen. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| När jag tog E-kort i våras så frågade jag läraren hur många kopplingar dom byter på sina bilar och han meddela att dom aldrig bytt koppling på sina bilar. Som andreas säger så körs dom bilarna väldigt försiktigt och nya förare får snabbt lära sig att koppla rätt. Jag skulle inte ha något emot en övningsbil så länge den inte är bucklig ;) | |
|
Jag har oxå haft en bilskolebil, köpte den när den var ett år gammal och rullat 5000 mil. Tre år senare sålde jag den med 13000 mil på mätaren och det enda som jag bytte på den bilen var vattenpump! Ja, kopplingen var ny när jag köpte den samt servad enligt bok. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Bra! Då känner jag mig trygg i mitt köp, som för övrigt ägde rum igår! Menar med detta inte att stänga tråden utan här kan man fortfarande ge synpunkter på att köpa fd. bilskolebilar. |
|
|
Som sagt håller jag med tidigare inlägg. En trafikskolebil är att föredra egentligen. Då de sällan varavs till a la 6-7000 varv. Inga full gas acc från 0-100 och hårt växlande. En bil där enda nackdelen är kopplingen som troligtvis byts när den slits. Nån annan nackdel är väl att det oftast är klen motor med klen uts ??? Kan de inte ha en 335i coupe/sedan med Mpaket och navi o tv o pro logic ljud som körskolebil ? Kan jag lova att jag kommer köpa den osedd :) Grattis Hästkraft skadad hjärna :) |
|
|
Är nog som tidigare sagts kopplingen som slits mest på en körskolebil. Ser inga problem att köpa en sådan om skicket är bra, det är ju inte mestadels testpiloter som börjar dagen med att skicka iväg varvmätarnålen till nya höjder. danieel: Finns en trafikskola i Trelleborg (Mårtenssons) som för ett par år sedan hade en röd Mitsubishi Lancer Evo VII Tommy Mäkininen Edition. Måste ha varit fruktansvärt frustrerande för en gasglad 18-åring att ratta en sådan med dubbelkommando :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.