|
|
|
|---|---|
| hur bra är egentligen en z8?? har hört mkt kritik för bland annat väghållning och konstruktionsfel... hur är den jämfört med konkurenterna t.ex om man jämför mot en merca sl??? snyggaste bmw:n genom tiderna i alla fall :D | |
|
Har dregglat över ett par Z8or i olika sammanhang. Helt klart äckligt läckra bilar! =) Det allvarligaste konstruktionsfelet är väl att chassiet/stötdämartornen som är i aluminium kan bli skeva om bilen körs i "potthål". Vad jag har hört har BMW inte kommit fram till hur de tänkt åtgärda problemen. Känns trist... I övrigt tycker jag att Mercedes SL är en dussinbil i jämförelse (men jag är rätt partisk). /// Viktor |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Z 8 Är tung och när man kör en kan man rakt inte tro att den har 400 hk. Seg att svänga in i kurvor och svårt att hitta rätt vid acceleration ut ur kurvorna. Jag hade förväntat mig en balett dansös men det kändes som att köra en elefant vilket var en besvikelse för mig. jag hade länge suktat efter en Z8 men när jag äntligen fick låna hem en för en helg så avtog "vill ha" känslorna rätt snart. men snygg är den och vill man ha en glidarbil som vecker uppseende så är det rätt bil att synas i. Många kommer fram och undrar vad det är för ovanlig modell. (utanför Båstad tätort) I vår lilla by finns det 4 st, två permanetboende och 2 sommarboende! En BMW Alpina ROADSTER S är betydligt roligare och kvickare, till halva priset. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
| skulle så gärna vilja ha en.. finns inte många bilar som är så vackra o snygga.. en sån skönhet... om man bytte dämpare fjädrar m.m tror ni att den hade gått mkt bättre då och fått det chassi den kanske borde haft från början ??? | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Funderade på det också kom fram till att den är väldigt tung nästan 1700 kg, 90 kg mindre än BMW 850. En liten förbättring blir det nog, problemet är nog att hitta just sport chssie till en Z8... Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Visst måste man kunna skrämma liv i även en Z8! Vet att G-power monterat kompressor på en och de vässade säkert chassit i samma veva, tror även Hamann gjorde i ordning någon. Om nu fjäderbenstornen är för veka kan man väl alltid svetsa dit stag! För den är jäkligt snygg. MVH Richard |
|
|
Min Z8 är till salu för rätt pengar. Johan |
|
| johan och vad är rätt pengar??? hur tycker du att bilen är om man jämför ltie med porschen och så | |
|
Hade väl tänkt att spara bilen, den har inte rullat mer än 300 mil dom sista 3 åren. Men allt är till salu för rätt pris, och jag reser mkt så jag hinner inte med att köra den. Jag har haft både porschar, ferrari och 3 bmw. Jag köpte en Z3 M när den kom, sedan köpte jag Z8:an 2001. Bmw är en bra bil, men i närheten av porsche kommer den aldrig, jag hade förmånen att köra den nya BMW M3 i holland för ca 1 månad sedan och nja,,smaken är som baken. Min bmw Z8 är en mkt vacker bil som det är skönt att glida runt i, men porschen är både en glidarbil, ett monster, och en bil du kan använda året runt, sedan är väghållning, kvalitet mm mm stor skillnad på. Har kört många roliga sportbilar, men det är väldigt få som är i närheten av porsche, och då menar jag kvalitet, användbarhet, känsla, prestanda, och 997 turbon tycker jag har allt. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.