|
|
|
|---|---|
|
320iA -94 ~24000 mil När jag startar bilen efter att den stått et antal timmar så växlar den inte till 2an eller 3an förens vid 3000rpm. Känns lite högt om man jämför med andra bilar jag haft. Ska det vara så? Har det att göra med kall olja eller för lite olja i lådan kanske? Släppte på pluggen i botten på lådan som även är för påfyllning och det kom ut olja där men då hade jag iofs inte kört igenom växlarna precis innan. För om det är som det ska borde ingen olja komma ut där då den är för nivån med eller? | |
|
Hade en mersa tidigare som gjorde likadant och dom ska göra så enligt vad jag förstått. Det var nåt med att få upp katalysatorn i arbetstemperatur. Men nu vet jag inte hur det är på BMW om dom kanske har liknande system. 320:an Länk |
|
|
Aha, då är det kanske inget märkligt då, vad bra. Någon annan som har upplevt detta? |
|
| Samma händer med min låda när den e kall.. Men jag tor inte det ska vara så. Jag ska byta olja i den och filter, enligt min tro så är oljan gammal och uttjänad.. Länk | |
| Jag har sett den där beskrivningen men min låda ser inte ut så där. Har ingen nivåplugg på sidan utan någon insänkt sak undertill med insex 17mm. Vet inte om proceduren är lika i övrigt då men det borde den ju vara iofs. | |
|
Hej Inget ovanligt att lådan växlar senare då den är kall. Min gör det de första minutrarna. Använder man sökfunktionen så finns det lite läsning om det hela. Här står det lite----> Länk _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Min växlar också sent den första minuten eller så. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Conan999 |
Låter helt normalt. Min gör likadant. Conan999 |
| Lådorna ska bete sig så! Det är ett uppvärmningsprogram som körs... | |
|
Där ser man. Tack för de svaren då vet jag att allt är som det ska och varför det är som det är. Ps. Jag sökte innan men missade den länken, vilken hade intressant läsning. |
|
|
Hmmm har en annan fråga angående automat o lite växel krångel!!... Min är likadan att den växlar sent när den är kall men min verkar inte dra iväg på ettans växel heller ,,, nånsin ... alltså känns det som att 2ans växel har blivit ettan,,, den verkar inte vilja lägga i ettan utan lägsta växeln är tvåan!... nån som har varit med om liknande eller kan ha tips om vad det kan ha. detta gör att han är hopplöst seg dom första 20-30 metrarna o det är såååå träligt... /Sanyogo |
|
| Oljenivån eller igensatt filter? Skulle nog vara det första jag fixade i varje fall. Om inte annat för att det aldrig blir bortkastade pengar att fixa de sakerna i vilket fall... | |
|
Jo jag ska kolla det o funkar inte det så vet jag inte rikitgt vad som är fel!!... Skumma fel man kan få ibland!. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.