|
|
|
|---|---|
| Hörde något om att det ska bli nya reg skyltar nästa år? Någon som har info? :P | |
|
Kanske är ny leverantör pga dålig kvalité på vissa leveranser tidigare? Färg lossade, plastskyltarna krackelerade osv. Om det är pga skröna om att nummer och bokstavsserierna skulle vara på väg att ta slut så svarade VV tidigare i år att "de kommer att räcka många år ännu". FP |
|
|
Hoppas de nya är jättesmå och svarta så de matchar min bil. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Bara det inte blir någon plastskit igen, gillar de som vi har nu. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
| Framskylten har dock det svårt då alla backar in med sina dragkrokar i den när dom fickparkerar. Vandaler! Plast höll i alla fall formen. | |
|
typiskt sverige, ingen tradition eller varaktighet whatsoever. andra länder har behållt sina skyltar i årtionden, känns som att de byts ut var o vartannat år i sverige. ute på svenska vägar idag finns ju åtminstone 4 olika sorters skyltar: metallskylten som fanns under 80 o tidigt 90 tal, plastskylten under 90-talet, nya metallskylten utan EU skylt o sen nya metallskylten med EU skylt. ska d va så j**** svårt att hitta en bra kvalitativ skylt för långtgående bruk. VIVA tyskland, dom har haft samma skyltar så länge jag kan minnas iaf. /arre |
|
|
arre_ : har inte tyskarna ändrat typsnittet på sina skyltar? Och de flesta länder har ju fått EU-märke på sina skyltar. Tror nog inte vi är så unika i detta bytande. Dessutom har vi väl haft fler skyltar...Fanns ju skylt där det vita var påklistrat och efter en tid började flagna av. Var väl i plast. ___ //Ulf |
|
|
Tycker att vi är nästan tillbaka till dom första skyltarna vi fick 1972 av den här typen. Ang. EU-blaffan kan man ju välja om man vill ha den eller inte Själv tycker jag att nya plåtskylten är helt ok - den är ju lite formbar så man kan montera den tajt //Ballder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.