AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.009

Dimension på skruv (guide bolt) i bromsok?

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Ska byta bromsbelägg nu och inser att jag nog inte har rätt dimension på skruven. Sitter på jobbet och har ingen lust att krypa under bilen när det regnar. Är det någon som vet så här på rak arm vad det är för dimension på skruvarna (guide bolts) som håller bromsbeläggen på plats?

Det är nr 6 på denna sida Länk
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag menar som håller bromsoken på plats.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Om du menar insexskruvens anslutning så är det en 7mm insexnyckel du ska ha. Det lite luriga för i vanliga satser så är det 6 resp 8 någon 7:a finns inte. Har du ingen så köp istället en 7mm insexhylsa med fäste för 1/2" till ditt spärrskaft det mycket trevligare arbeta med en en vinglig insexnyckel. Lycka till //Z3Kent

Min bil 2007
Länk
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
jag hade mycket besvär att hitta 7mminsex,men Biltema har en enkel insexnyckel i katalogen under bromstillbehör
mvh uffe/bildock
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jo, det blev en enklare variant av insexnyckel hos precis Biltema. Tänkte först köpa till mitt spärrskaft men det blev den enklare till slut. Tack för hjälpen nu har man nya bromsar.

Förresten, när är det tänkt att slitagevarnaren ska varna? Min "varnare" hade hunnit slitits ned ca 1mm och ingen varning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.