|
|
|
|---|---|
Björn.S |
Har börjat samla pengar igen för att köpa en bil och som det ser ut nu står valet mellan 316 och 318, men vilken utav dom ska man välja? På privatannonser ser man ju också att man kan få t.ex. en 316 årsmodell 91-93 för mellan 35.000 - 50.000 vilket är ungefär vad jag har tänkt betala och det är ju inte alls så farligt. Så jag undrar då om ni har några positiva respektive negativa åsikter om dessa modeller som ni är villiga att dela med er av. |
Dino |
Jag hade en 316 års 92 för ett tag sedan bilen hade jag ägt runt 3 år utan nån större problem alls . min personliga åsikt är att den funkar kanon så länge man inte är glad i högra foten för bilen är inte gjort för det. jag antar att 318 funkar likadant . M-MotorSport |
|
Du kan nog hitta en 318 för det priset också... *Good Luck* |
|
Björn.S |
X-B, jag skrev att man hittar 316 i den prisklassen, så istället för att skriva onödiga inlägg så läs helst vad som står i det ursprungliga meddelandet..... *suck* |
|
Björn: du undrade ifall man skulle välja 316 eller 318, och då menar jag att du bör hellre välja en 318 om du hittar för samma pris..... *GET IT* |
|
Björn.S |
Okey X-B, jag ber så mycket om ursäkt. Trodde det var nåt slags påhopp från din sida :] |
|
självklart inte... här ger vi råd till varandra... :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
När jag provkörde grannens jättesnygga 94 såg ut att gå i 250 med 17 tumshjul kjolpkt. Men den var en besvikelse jag undrade vad är det för visst med BMW. Ingen körglädje med den motorn, svängde iofs, rätt hyfsat o välutr,men väldigt trött.Kan tillägas att det var den första BMW jag provkörde av 90 talets modeller. Men det är min åsikt om 316 som körupplevelse.Men sexorna är fina maskiner helt klart. MVH Hasso |
Donk |
Behöver du inte ha grymma fartresurser kan jag varmt rekommendera 316. Pigg och mycket trevlig bil att köra men framförallt ekonomisk. Fördelen mot att köpa en större motor är att du kan få en så ny årsmodell som möjligt och därmed förhoppningsvis lite mindre reparationer. Du borde kunna få en -94:a eller kanske -95:a med många mil för 50000. Många som annonseras ut är övervärderade och utbudet är stort så det är bra prutläge. Hittade exempelvis en 316 -96:a 10000 mil hos en bilhandlare som han krävde 119000 för... var desutom prissänkt från 129000!! Skillnaden mot en 318 är inte specielt stor, leta efter ett fint ex och köp den oavsett om det är en 316 eller 318. Kolla upp försäkringen innan bara, även fast det är minsta modellen är den mycket dyr i försäkring. Använde en Saab 900 2.0T som jämförelseobjekt när jag kollade försäkringar och den var överlag billigare! Lycka till! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.