|
|
|
|---|---|
|
Har en e36 318is -93 import som kupébelysningen inte tänds på när man öppnar dörrarna. Har alltid tänkt att det inte har funnits eftersom jag inte har någon brytare i framkant på dörrarna. Men nu har jag kommit på att den förmodligen ska känna av att man öppnar dörren vid microbrytaren som gör så fönstret åker ner när man öppnar dörren.(det fungerar) Stämmer detta? Någon med samma problem? | |
|
Glömde säga att belysningen fungerar om man sköter de manuellt på lampknappen i taket.. En till fråga: Belysningen över reglagen fungerar inte, men belysningen i mätarhuset och övrigt funkar. |
|
| Lyfter | |
| Jag funderar på om det inte kan vara låsnäsan i dörren som ska reglera detta. Alltså, det sitter ju en dörrlåsnäsa i B-stolpen som själva dörrlåset hakar i när du stänger dörren. På så sätt hålls dörren stängd. I denna låsnäsa brukar det sitta en brytare. Det kan ju vara brytaren som har pajat. | |
|
okej, det hade jag ingen aning om, förstog att det var någon annan lösning än de vanliga fjäderbelastade brytarna som brukar sitta i framkant av dörren. men saken är den att det inte fungerar på någon sida? Det har inte något med microbrytaren till fönstren att göra? (de fungerar iofs men.) Tacksam för alla svar! |
|
| Problemlöst, det var tjall med kablarna uppe vid lampan, efter en stunds felsökande så fungerar de :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.