|
|
|
|---|---|
| Båda mina nycklar fungerar nu mkt dåligt, alltså fungerar på mkt kort avstånd, detta brukar av erfarenhet på tidigare bilar resultera i byte av batteri i nyckeln. Hur gör man på BMW nycklar? | |
|
Kort svar: Det går inte, det sitter uppladningsbara batterier i nycklarna som laddas via tändningslåset när du kör. Vill du att fjärrkontrollen ska nå en längre sträcka? Sätt nyckel mot kindbenet, vips så når signalen minst dubbelt så långt :) Mvh/ Niclas |
|
| Haha ja jag brukar göra detta för annars når nyckeln inte längre än 2-3m vad gör man? det måste vara möjligt att byta batteri. Vad kostar en ny nyckel? | |
|
1400:- sa någon nyligen som tappat bort nyckeln till sin 740.. AE |
|
|
Hm....går det inte?! Jag har ju bytt batteri i min nyckel. Bara att skruva isär nyckeln och byta, enkelt. Min bil är ju iofs en 99:a så den kanske har annorlunda nyckel? Mvh //Peter |
|
| Har också bara bytt batteri i båda nycklarna till min 328i. Inga problem, 60,- styck | |
| Batterierna kostar nog mindre än 20 kr hos Kjell & Company. | |
|
Ni som "skruvar isär" era nycklar, skruvar ni ur en fysisk vanlig skruv då? Min nyckel till en -01:a visserligen 5-serie ser ut att vara ihopsatt av två halvor utan skruv eller så. AE |
|
|
Kjell & Co. Ja men då måste man vänta på leverans då man bor norr om Dalälven och jag kunde inte låsa upp för det har glappat lite i det vanliga dörrlåset. Och svar JA. Lämnade dock in min hos en urmakare. Dom var visserligen osäker på hur fjärrlås och larm skulle reagera men dom skruvade isär ock konstaterade att det var ett vanligt batteri och frågade mej om vi skulle chansa så. Och det fungerade klockrent. |
|
|
Klart det blir "klockrent" när en urmakare är involverad ;) Sitter det synliga skruvar i era nycklar, eller sprättar man upp nyckeln som en klockboett? AE |
|
|
Finns olika nycklar, den som ser ut som en diamant i formen har laddningsbart batteri som inte är meningen man skall byta. De första med vit text på är dessutom limmade ihop, de nyare med texten i relief är enklare att öppna, de är bara snäppta ihop. Mer info: Länk Länk /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Tack för info Fredrik. Såg på realoem att de äldre hade en skruvbar lucka. Då har jag limmade nycklar alltså, bara hoppas att batterierna pallar ett tag till :) AE |
|
|
Heden har klart för sig, det är uppladdingsbara batterier på en 330 2001 ! Det innebär att de ej går att att byta, så glöm Kjell o Company ! Om man med " våld " särar på nyckeln ändå, så räkna med ett nytt nyckelinköp för 1400 på Bmw !!!! Vad som däremot är viktigt, om man ex har två fjärrstyrda nycklar, är att man alternerar dessa båda nycklar, så att båda är 2 laddade, och uppdaterade !!!!! |
|
|
Jag får dementera mitt tidigare svar, hittade den här tråden: Länk Det går uppenbarligen att byta batteri för en struntsumma :) Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.