|
|
|
|---|---|
|
Fick lite 2:or på besiktningen på min ix.. bland annat glapp spindelled vänsterfram. är det byte av hel länkarm som gäller? 2300:- på kneponomen.. krävs specialverktyg? antar att det inte är samma som vanliga 325.. Men så hade ju ett halvvarv på ena bakfjädern gått av med! hur vet man om det är orginalfjädrar eller sänkfjädrar? ( är helt svarta) är det samma bak på ix:en som vanliga 325 ?? | |
|
Kolla upp det nog, har för mig att iX skiljer en del i framvagnen mot standard e30. Byt båda fjädrarna, har den ena gått av så är nog den andra på upphällningen också. |
|
|
Tjena. Du behöver inte byta hela länkarmen. Har bytt endast spindelleden på min ix. Gå till en verkstad som har press. De tar typ en hundring för att pressa ur den gamla och i den nya. |
|
|
men vad är det för spindelled jag ska köpa? på mekonomen fanns bara hela länkarmar.. var köpte du din? behövs det specialverktyg för att montera bort länkarmen? |
|
|
Jag köpte spindelleden på mekonomen. Artikelnr: 08-70863 Benämning: Spindelled vä/hö nedre yttre för länkarm i stål Pris: 387.00 Det behövs inga specialverktyg för att lossa länkarmen. Blir dock enklare om man har en brytgaffel för att lossa leden från fjäderbenet (spindeln). Kan även vara bra att ha förlängare till spärrskaftet för att lättare nå den inre. |
|
| Delarna du söker kan du även köpa här Länk | |
| Tack för svaren! det första på måndag blir att införskaffa delar å börja meka! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.