|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Väldigt snygga fälgar och bra pris. Både jag och 635CSi söker dock den äldre, lite kantigare modellen. Men det skulle onekligen se brutalt ut med 20" på E24'an. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
| Okay.. Jeg troede at det var B12 E38 softline fælge i manglede.. Men 20" på en E24 ville efter min mening nu være synd.. | |
|
Jag kan ju tipsa herrskapet om www.biddingscheduler.com för att automatiskt lägga bud i bokstavligen sista sekunden. www.eBay.co.uk (Englands) är mycket händig för den som är dålig på tyska men ändå vill handla från Tyskland. Använd "advanced search" eller vanliga sökningen och kryssa i "visa varor från hela EU". För oss inom EU är detta mycket smidigare än att använda eBay.com (Amerikansk). Tre favorittips: * I anvancerad sökning, slå på filtret som bara visar varor som säljaren skickar till Sverige. Om säljaren bara säljer till inom Tyskland så kontakta säljaren först INNAN man bjuder om de kan tänka sig att skicka till Sverige. * Om det inte finns fraktkostnad för Sverige angivet, kontakta säljaren INNAN du lägger bud för fraktkostnad till Sverige. Gör man inte det är man helt utlämnad och säljaren kan ta ut nästan vad de vill för frakten. Jag har råkat ut för det hos tyska säljare av BMW-delar där man tog mer betalt för frakten än själva varan, och varan var ganska dyr. * Är det någon speciell vara man är sugen på, så spara sökningen och låt eBay skicka email när något som matchar sökningen dyker upp till salu. --- Bilblogg: Länk |
|
|
Jag vet inte om det spelar någon roll, men jag bjuder på fälgarna. Ge på dem, bjud i sista sekund och knip dem! /Fredrik |
|
|
Jag är ju dummare än dum! Jag bjuder INTE på fälgarna ska det stå. /Fredrik |
|
|
Jag har gjort massa affärer på tyska ebay utan att bli blåst. Men kolla anonsen först så det inte står "versand:nur deutschland" Då brukar dom inte vilja skicka varan utanför Tyskland. Kollla även tidigare omdömen. Livet börjar efter 200 |
|
|
Dom gånger det har varit varor som enligt annonsen enbart skickas inom Tyskland så har säljaren vid förfrågan alltid sagt ok att skicka det till Sverige. När det gäller frakten så får man känslan av att dom gärna vill tjäna lite pengar där också överstiger ofta den faktiska kostnaden för att skicka varan. ___ //Ulf |
|
|
Är det dyrt/svårt att få hem prylar från england månne?? hittade bla en hel bil (635-85)som var vänsterstyrd och ingen bjöd på den....(engelsmän vill ju sitta till höger eller så ju). Mvh:J.Brinell |
|
| Jag köpte en frontspoiler på engelska ebay förut. Tog cirka en vecka från det jag betalade till jag fick hem den. Kostade 1000 kr i frakt. Jag har köpt från tyska ebay några gånger också. Har funkat bra alla gånger men det är ju bra om man känner någon som kan tyska om man själv inte kan så mycket. | |
|
Handlade nyligen en SMG1 hydraulikpaket. Jag gjorde precis som de erfarna här ovan beskriver, la ett maxbud ett tag innan, men tvingades höja i slutsekunderna. Det funkade, problemet vara bara att när kvittot kom fanns en rad där säljaren debiterade ytterligare en avgift. Jag höll på gå i taket eftersom det innebar att priset för paketet blev dubbelt högre än vad jag vann auktionen på. Jag mailade honom och krävde förklaring samtidigt som jag också gjorde klart att jag inte tänkte pröjsa mer än det bud jag vann auktionen på. Kontaktade även tradera som gav mig helt rätt. Skickade sen ytterligare mail till säljaren där jag sa att jag tänkte gå vidare med saken till e-bay plus att lag la in ett elakt omdöme om honom. Det senare fick honom att reagera rejält eftersom hans rating sjönk som en sten. Någon dag senare kom ett mail som typ sa "ja, ja - jag skickar paketet, betala din summa via paypal och ändra omdömet om mig". Visst sa jag, jag pröjsar, inväntar paketet och är det ingen död ekorre i paketet så ska jag fixa ditt omdöme. Han höll sitt ord och jag mitt. Det roliga i hela kråksången är att jag letat ett hydraulikpaket länge. Första gången jag kikar in på e-bay, skriver in sökordet så dyker denna enhet upp!!! Bytte grejerna på BMW-verkstad och nu går bilen som en dröm igen. Det defekta paketet tänker jag sälja som reservdel - enligt BMW går det sannolikt repa alternativt plocka delar från. ubbe_ |
|
|
Programmer: Hur frågar du säljaren om han kan tänkas skicka till sverige? Efter att du vunnit en auktion eller innan du lägger ditt bud? Mvh Anton |
|
|
Jag har i förväg frågat några gånger om de vill sända till Svergie och fått nej i c:a hälften av fallen. Av tidsbrist (alltså liten tid kvar av auktionen) har jag även några gånger köpt utan att fråga och då har ingen tvekat att sända varorna. I och för sig inte speciellt bra betende som köpare, om säljaren poängterar att han endast vill leverera lokalt. Förmodligen kan säljaren tycka att det är besvärligare att sända utomlands men står han inför fakta så tar han reda på fraktkostnaden och sänder paketet. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Många TROR att det är väldigt besvärligt att skicka till Sverige, det är därför dom tvekar. Men så är det naturligtvis inte eftersom det handlar om transport mellan två EU-länder. Det är precis samma procedur som att skicka inom tyskland, det blir bara en lite högre nota. Inte såååå mycket högre heller, faktiskt! | |
|
Riktigt billigt stämmer bra! Betalade bara 25€ i frakt för två 18" däck från Munchen till Stockholm. **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Det blev ingen Ebay-affär för mig. Jag hittade en uppsättning 18" Alpina via Autopower istället. Inget krångel och bra pris. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Utan AP vore det inte fullt så enkelt att ha en entutiast-BMW. Bilder på den Alpinaekiperade e24:an kommer....... mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.