AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.894

Hjälp med Ebay.

Sida 1 av 2
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Finns det någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig att bjuda på en annons på tyska Ebay. Jag har aldrig hållit på med Ebay och har kraftfull svårt med språket.
Aktionen går ut om en dag, tis. 25/09, så det brinner lite i knutarna.

mvh Magnus Melkersson
Sextrettifemman: Länk
Jag tror att du via ebay.com även kan bjuda på de tyska auktionerna. Annars kan du lägga ett lågt bud via den tyska, sedan logga in på den engelska och hantera alla dina bud därifrån.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
ledsen att vara glädjedödare, men jag rekommenderar dig att glömma tyska ebay om du inte förstår ett smack tyska. Risken är stor att du inte vet vad du egentligen bjuder på. Jag pratar rätt ok tyska, men har ändå bjudit på en fälg i tron att det var en hel sats med 4 fälgar....

Som sagt, testa ebay.com, det kan funka ibland, men ofta är tyskarna dåliga på engelska.

Mvh Johan
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag fick lite hjälp med tyskan här på jobbet och gick vidare med att skaffa ett ebaykonto. När jag till slut hade lagt mitt bud så visade det sig att mitt maxbud blev omkullsprunget direkt så jag struntar i det.
Fräscha original 18" Alpina från en B12 finns ju ändå i kubik och minut:)

mvh Magnus Melkersson
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Du ska ge tusan i den där annonsen, för de där fälgarna ska jag ha!!! :-)

/Fredrik (som skaffade ebaykonto i förra veckan av just denna anledningen)
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Är det du som är där och härjar? Jaja, jag är väl snäll och lägger mig då. Du får återkomma så vi får höra om du fick dom.

mvh Magnus Melkersson
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Nej, det var inte jag som bjöd över dig. Jag kollade efter att jag postat förra inlägget och såg att priset hoppat upp till 1130 euro. Jag antar att du bjöd 1100 och någon fick kalla fötter? Jag tänkte inte bjuda förrän i morgon kväll, om nu inte priset drar iväg för mycket innan dess.

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Yes, jag bjöd 1100 och det small bara till. Jag kanske skulle ha väntat, jag är ingen Ebay-fantom. Kraftfullt habegär dom skapar, dom där fälgarna. Jag får inte sådär jättemycket gjort på jobbet. Jag tror inte det finns en site som handlar om Alpinafälgar från den där tiden som jag inte har varit på.
Om du nu lyckas köpa dom räknar jag med ett inlägg på "vårt" forum.

mvh Magnus Melkersson
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Lånar tråden..
Väldigt ofta så står det "Privatverkauf-keine Garantie/Gewährleistung und keine Rücknahme" vilket jag översätter till "privatköp ingen garanti och lämnar inte ut efternamn"
För mig låter detta skummt som om det vore stöldgods men nästan varenda annons är ju så, Någon som vet varför?
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag har fått tips om att man ska vänta in i det längsta och sedan bjuda som en galning sista halva minuten så att folk inte hinner reagera.
Jag börjar faktiskt vackla lite vad gäller fälgarna, jag hämtade en beställning delar a' 15800:- idag plus att bilen kommer från lack denna veckan a' 15000:-. När man drömmer om grejerna är det jättekul. Det är också jättekul att hålla i och titta på delarna. Men att se pengarna försvinna är inte lika roligt...

Det såldes faktiskt en uppsättning 18-tummare utan däck och som saknade lås (locken fanns) i torsdags kväll på ebay för 1270 euro.

Backar jag på dem får du veta i morgon eftermiddag. Köper jag och ångrar mig har jag bestämt en spekulant :-) Eller också bjuder vi båda två och fälgarna blir svindyra... :-D

mvh Fredrik
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag är nog inte beredd att betala så mycket mer än 11-1200 euro, det vore en annan sak om man kunde prata direkt med ägaren, (på ett språk vi bägge förstår). Jag avvaktar nog, och sätter all min tilltro på min köpesannons på blocket;) Lite tveksamt, men frågar min inte får man inga svar.

mvh Magnus Melkersson
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Hoppar på denna tråd, tänkte först starta en ny tråd efter en lite märklig händelse på ebay, visserligen den engelska men ändå.
Har bara handlat 2 ggr. tidigare på Ebay men då har det varit sk. direkt köp, ingen budgivning alltså. Har bägge gångerna fungerat klockrent och med snabba leveranstider.

Hittade igår en bakvinge till min nuvarande vinterbil det var bud på. Budet startade på 9,99£. En annan hade bjudit 11£. Jag lade ett bud på12£ och innan jag hann få bekräftelse på mitt bud så kom ett meddelande att ngn. redan hade bjudit över mitt bud med 1£. Höjde mitt bud och vips samma sak igen, mitt bud var övertrissat med 1# igen innan jag hade fått bekräftelse. Slutade då och kollade idag när jag kom hem, var några nya som hade lagt bud och vips hade dessa bud trissats över direkt. Man kan se
på "budhistoriken" när buden lagts med datum och klocktid och av vem, det var samma person trissat över mig.

Buden var nu uppe runt 35£. Fortfarande ganska billigt om man jämför med priser här hemma i svergie. Blev sugen igen och la ett nytt bud och vips samma sak igen, övertrissat igen med 1£ och av samma person. Tänkte att jag sträcker mig till max 45£ sedan lägger jag mig. Jag bjöd 39£ och vips bjöd han 40£. Väntade tills det var en minut kvar auktionstiden, bjöd 41£
och se då kom inget motbud så jag vann budgivningen. Vi får väl se vad det är för skräp, det är ju en begagnad vinge.

Hade noterat tidigare att vingen fanns här i stockholm, alltså en svensk sälgare, bara det en, svensk sälgare på engelska Ebay.
Tänkte för mig själv att då kan det bli bra så att man slipper betala frakten.
Nåväl skulle betala via paypal och då fanns ingen frakt medräknad, fick meila sälgaren och frågade var vi kunde träffas. Fick svar från paypal att sälgaren begärde 16£ för frakten, vingen fanns uppe i borlänge, hm..
Känner mig lite blåst och naiv ändå även om slutpriset på 57£ inte är så farligt dyrt ändå. Tänker ändå vara lite försiktig med budgivningar ett tag framöver.

Nu till frågan egentligen som jag är lite nyfiken
Kan man som köpare på Ebay lägga in ett automatiskt max bud, i detta
fallet 40£, som höjs med en viss summa hela tiden tills man har uppnåt sin maxgräns i budgivningen eller vem är det annars som kan trissa upp priset
hela tiden, kan sälgaren göra det?

Oj vilken lång historia det blev men finns ändå lite att reflektera över anser jag.

Mackan
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Mackan: precis så är det! Det är en budbetjänt som höjer budet automatiskt.
Det är ett maxbud som du lägger. så om du lägger 10£ och utrop är 1£ och ingen bjuder mot dig så får du det för 1£
Lars
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

$Marten: Det är ett klassiskt nybörjarfel du gör, att "dutta" upp budet i småposter. Bestäm dig för ett maxbelopp och bjud det, det innebär inte (i motsats till "live"-auktioner) att du måste betala det budade priset, för precis som lalaw skriver får du inga motbud så får du det för priset strax över dina "motbjudare".

Jag brukar bevaka auktionerna till dess det är några timmar kvar, då lägger jag ett maxbud. Är man riktig lurig lägger man maxbudet 20 sekunder innan auktionen går ut och hoppas på att ingen lagt högre.

Mats
BMW CS #5847
Gemini__
Har köpt en hel del prylar via ebay.de. Är det något som jag verkligen vill ha väntar jag alltid så länge jag bara vågar innan jag lägger mitt bud. En 20-30 sekunder innan brukar vara lämpligt, och då lägger man sitt maxbud givetvis. Snöpligt om någon har lagt ett högre maxbud tidigare bara, kan bli lite ont om tid då =) Garanterat pulshöjande är det iaf. Lycka till.

Mvh:
Thomas
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Det verkar poppa upp 18" Alpinafälgar titt som tätt på ebay. Det dök upp ett nytt par nu som jag nog kommer att bjuda på istället.
Det är kul bara att bevaka annonser :-)

mvh Fredrik
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
lalaw skrev:

>"Privatverkauf-keine Garantie/Gewährleistung und keine Rücknahme" vilket >jag översätter till "privatköp ingen garanti och lämnar inte ut efternamn"

Då översätter du inget vidare! :)

"Rücknahme" betyder "återtagande", eller "återköp" skulle vi svenskar kanske säga. Dessutom betyder "Verkauf" inte "köp" utan "försäljning".
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
..eller, för att förklara det lite istället för att bara haspla ur mej nåt:

Namn heter "Name" på tyska. Observera bristen på bokstaven h i detta ord.

"Nahme" däremot är härlett ur verbet "Nehmen", "att ta".
Babelfiskar man ovanstående mening så får man fram denna översättning:

"No warranty/guarantee and no cancelling"

Babelfisk är bra även på tyska till engelska.

Mvh ChristoferB
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Jag har provat lite babelfiske på tyska sidor och ibland fått fram grammatiska mardrömmar. Men oftast får man i varje fall en uppfattning om vad det gäller.

mvh Magnus Melkersson
m3
23
m3dk
Alpina B11 '87
Hej,

Her er også et tilbud på Alpina fælge.. dog 20" men til en fornuftig pris..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.