|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet var man ska leta efter ett glapp/kortis i snitt förbrukningen. Ibland fungerar den bra och ger mig en snittförbrukning på 1,5 -2 liter men ibland så slutar den bara och då går bilen hur billigt som helst 0.0 liter/100km | |
|
är det ingen som har några bra inlägg till vad som kan vara fel? jag har plockat ur datorn och stoppat in den igen. Ingen skillnad förutom att klockan nollställdes. Jag har problem med att limiten inte varnar som den ska heller, men den skiter jag lite grand i. Jag har blivit rekomenderad att kolla kablarna med det gav inget (hittade inte några direkta fel på dem, om jag kollade på rätt kablar) Snälla, så jag kan vara med och skryta om hur lite min bil drar :) |
|
|
...funkar ekonometern hela tiden då..? Om det är problemet med kondningarna i instrumenteringen som skall bytas ut, lär ju sånt här uppträda... På min bil är det dax att byta kondningarna, å bl a ger det sig tillkänna genom att ekonometern ibland ramlar ner till "0" och därmed lurar färddatorn att bilen inte drar något under den tiden. ...just my two cents worth, /Micke :o) |
|
|
Jo.. ibland(sällan) så har jag märkt att ekonomimätaren ramlar ner. Den går lite hackigare än den gör på min e23. Måste jag verkligen börja löda i instrumenten.. Man kanske skulle ta och prova med en annan instrumetnpanel.. ska se om det hjälper... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.