AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
892

Polera bockningar i plåten på bästa sätt?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
När man har en polermaskin så har man i grunden en hård platta, sen kan man sätta på skumgummitrissa eller lamullstrissa mm. Med lammullen så blir polermaskinen ganska hård och jag är livrädd för att man kommer polera för hårt på de bockade ojämnheter som finns i bilens plåt. På plan yta är det lungt.

Skall man undvika lammullstrissan som är så tunn på dessa ställen? ..å bara köra med dessa tjockare skum-trissor? ...eftersom dessa följer bockningarna bättre. Tyvärr så är bilen nästan bara tillverkad i bockade förmer, bara min backlucka som är helt platt.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Dem smått välda ytorna är ingen fara, det är dem kraftiga kanterna som du ska vara extra försiktig mot! T.ex kanten på bakluckan, från den horisentala och vertikala delen, där ska man jobba lite försiktigare så man inte kör för hårt på lacken. Dock så är det inte SÅ lätt att köra för hårt, men man ska tänka påd et iaf.
Annars så har jag skrivit ett förslag på din andra tråd du nydligen startat om vart du kan hitta en bättre polerplatta att sätta trissan på.
Lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.